حفظ حرمت، تخصص و رعایت حقوق مردم، اولویت‌های گزینش در سازمان بهزیستی است

دبیر هسته‌ی مرکزی گزینش سازمان بهزیستی کشور گفت: سیستم گزینش سازمان بهزیستی در سراسر کشور یکپارچه و هماهنگ می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی سید حسین موسوی چلک در جلسه‌ی تودیع و معارفه‌ی مسؤولان قدیم و جدید گزینش بهزیستی خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: در یکی دو ماه آینده، تدوین یک منبع مکتوب و جامع برای سیستم گزینش کشور به پایان می‌رسد که گزینش تمام افراد در همه‌ی سطوح سازمان بر اساس همین منبع انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست راهبردی در بخش گزینش سازمان بهزیستی، جذب حداکثری نیروهای انسانی است گفت: تلاش کرده‌ایم که پرسشگران و مصاحبه‌کنندگان از بدنه‌ی تخصصی سازمان انتخاب شوند.

وی ادامه داد: حفظ حرمت و آبروی افراد و رعایت حقوق شهروندی، اولویت ما در گزینش افراد است.

موسوی چلک گفت: گزینش در بخش دولتی و شرکای دولت در بخش غیر دولتی، تقریبا در تمام کشورها معمول است و همه‌ی دولت‌ها برای سنجش تعهد و مسؤولیت‌پذیری افراد طبق قوانین خودشان، ملاک‌ها و معیارهایی دارند.

وی با بیان اینکه کمیسیون ماده 26 بهزیستی استان، برای طی فرایند صدور مجوزها نیاز به نظریه‌ی بخش گزینش دارد تأکید کرد: تلاش شود که برای متقاضیان صدور مجوز مراکز تحت نظارت بهزیستی، همزمان با تشکیل پرونده‌ی اداری، پرونده‌ی گزینش نیز تشکیل شود تا زمان‌بری بررسی صلاحیت افراد حقیقی و حقوقی به حداقل زمان ممکن برسد و شرکای اجتماعی ما دچار تطویل بررسی‌ها نشوند.

نگاه ما جذب حداکثری است

وی تصریح کرد: سیستم گزینش در بهزیستی با برخی نهادها تفاوت‌هایی دارد زیرا بیشتر کارهای بهزیستی را بخش غیر دولتی انجام می‌دهد و طبعا نگاه ما به این بخش، نگاه جذب حداکثری است.

دبیر هسته‌ی مرکزی گزینش سازمان بهزیستی کشور گفت: ملاحظات حوزه‌های تخصصی در گزینش افراد باید لحاظ شود و به همین جهت، دوایر گزینش استان‌ها باید با این حوزه‌ها هماهنگ باشند.

وی همچنین تأکید کرد: حکم عدم صلاحیت باید به عنوان آخرین راهکار مطرح باشد و اگر لازم است شناخت دقیق‌تری داشته باشیم باید به تجدید مصاحبه و تحقیق اقدام گردد.

وی ادامه داد: قانون به ما اجازه داده که مصاحبه‌های ارشادی داشته باشیم و تحقیقات را دقیق انجام دهیم که خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشود.

تفویض اختیار به استان‌ها و شهرستان‌ها

مدیر کل دبیرخانه گزینش سازمان بهزیستی نیز در این جلسه گفت: بررسی صلاحیت مدیران، رؤسای بهزیستی و مشاغل حساس تحت نظر این دبیرخانه انجام می‌شود و اعتراضات داوطلبان در خصوص گزینش نیز در این دبیرخانه بررسی می‌گردد.

قاسم عبدالله‌زاده افزود: در راستای تمرکز زدایی، اختیاراتی به استان‌ها در این زمینه تفویض شده و به رابطین گزینش در شهرستان‌ها نیز جایگاه رسمی داده شده تا بتوانند در مواردی که طبق دستورالعمل‌ها اختیار دارند بتوانند از اختیارات قانونی بهره‌مند باشند.

وی خاطر نشان کرد: گزینش مسؤولان مهدهای کودک حتی الامکان در شهرستان و ستاد استان انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به دبیرخانه گزینش بهزیستی کشور نیست.

گزینش در بهزیستی اهمیت زیادی دارد

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت گزینش در سازمان بهزیستی گفت: به جهت اینکه جمعیت بسیار زیادی از خدمات سازمان بهزیستی بهره‌مند می شوند تعهد، اخلاق و ایمان، نقش مهمی در ارائه‌ی خدمت به جامعه‌ی هدف بهزیستی دارد.

دکتر حمیدرضا پوریوسف ادامه داد: نزدیک به نیم میلیون نفر در استان خراسان رضوی به صورت مستقیم از سازمان بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند و تقریبا جمعیتی به همین اندازه نیز از نهادها و مؤسسات غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی، خدمت می‌گیرند.

وی گفت: عمق نفوذ بهزیستی در خانواده‌ها زیاد است و به همین جهت سطح خدمات به صورت تخصصی تعریف شده و کیفیت ارائه‌ی خدمت، شرط قطعی خدمت دادن به جامعه‌ی هدف است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: به جهت مردم محور بودن خدمات بهزیستی، خدمت در این سازمان باید اخلاق‌مدار، دارای نگاه انسانی و توأم با مهربانی و سعه‌ی صدر باشد.

وی در همین زمینه تأکیدکرد: با نگاهی که امروز در سازمان بهزیستی حاکم شده و تفاوت زیادی با گذشته دارد پرسشگران و مصاحبه‌گران گزینش از بین کارشناسان تخصصی انتخاب و تربیت می‌شوند تا در گزینش‌ها بیشتر جنبه‌های تخصصی خدمات را مد نظر قرار دهند.

وی ضمن تشکر از مسؤول قبلی گزینش بهزیستی استان، برای مسؤول جدید این قسمت، آرزوی موفقیت کرد.

شایان ذکر است در این جلسه، از خدمات حسین تنها طلب، مسؤول پیشین گزینش قدردانی و رضا بسکابادی به عنوان مسؤول جدید این حوزه معرفی گردید.

کد خبر 10103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد