برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی در کامیاران

در راستای گرامیداشت دهه مبارک فجر، جشنواره غذاهای سنتی با همکاری گروه های همیار در محل پایگاه شهید نماز زاده روستای شیروانه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان در یازدهم بهمن ماه سال جاری ، جشنواره غذای محلی و سنتی با شرکت بیست و پنج نفر از بانوان‌ سرپرست خانوار با حضور فرماندار، بخشدار،کمیته بانوان و رییس و پرسنل بهزیستی کامیاران و با همکاری ادارات بهزیستی ، ورزش و جوانان، کمیته امداد، آموزش و پرورش و صنایع دستی و گردشگری برگزار گردید.

در این جشنواره بیست و پنج نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش با پختن غذاهای محلی نظیر آش رشته، ترخینه، آش دوغ، دولمه ، کوفته ، نان محلی و... به رقابتی دوستانه در محیطی شاد و صمیمی پرداختند.

وحیده باتمانی، رییس اداره بهزیستی کامیاران بعد از تبریک دهه ی مبارک فجر به اهمیت تغذیه سالم و فواید غذاهای سنتی در ارتقاء شاخص های سلامت اشاره کرد و هدف از اجرای چنین مراسماتی را علاوه بر تقویت روحیه نشاط و شادابی، ترویج فرهنگ استفاده ازغذاهای سالم دانست.

در ادامه باتمانی‌ از فعالیت پنج گروه همیار در شهرستان خبرداد و بیان کرد : در این گروهها که اشتغال بیش از بیست نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران آنها در زمینه های مختلف فراهم گردیده است، خدماتی از جمله خیاطی، پخت نان محلی، آبغوره گیری،تهیه رب خانگی، ترشیجات، تهیه سبزی آماده، سبزی خشک، میوه خشک، پخت حلیم و... ارائه می گردد.

در پایان بعد از چشیدن غذاها و امتیاز دهی توسط فرماندار شهرستان جوایزی از طرف اداره بهزیستی به همه شرکت کنندگان اهدا گردید.

برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی در کامیاران

برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی در کامیاران

کد خبر 100994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد