امروزه به تربیت فعالان عرصه دانش و فناوری نیاز داریم

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در گردهمایی فعالان مردمی آبادانی و پیشرفت فناورانه، گفت: امروزه به تربیت فعالان عرصه دانش و فناوری نیاز داریم و کمک کنیم فناور زندگی مردم باشیم و مهمترین فناوری، فناوری امید و امید افزایی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست با تأکید بر اهمیت ظرفیت سازی اجتماعی گفت:در مقطع فعلی در این دولت، مولد سازی را در حوزه اجتماعی و توانبخشی در بهزیستی مشاهده کردیم. سازمان بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است و با ۱۶۲ مأموریت و فعالیت، متکثرترین سازمان کشور است و در حوزه های پیشگیری، توانبخشی و اجتماعی کار حاکمیتی می کند.

وی افزود :در کشور دو مجموعه هستند که از انسانها نگهداری می کنند؛ سازمان بهزیستی و سازمان زندان ها. یعنی هر فردی در دایره اجتماعی قرار گیرد و به منزل خود برنگردد (از طفل یک روزه تا سالمند ۹۰ ساله) با هر کیفیت زندگی، بهزیستی پیگیری می کند و لذا موضوع تکافل اجتماعی در بهزیستی معنا و مفهوم ویژه ای دارد.

قادری گفت:آنچه در خصوص نسل های مدیریت دانش در کشور ما اهمیت دارد؛ نسل اول تمرکز بر روی جامعه اطلاعاتی کشور را رقم می زند، نسل دوم روی مفاهیم اجتماعی و صنعتی تمرکز دارد و... این نسل ها به خلق دانش و فرایندهای مبتکرانه قدم گذاشته اند و گشایش و تغییرات را در ساختار سازمانی صورت می دهند. بهزیستی نیز از آغاز کار در این دولت و در امتداد تلاش های گروه های دیگر در سال های گذشته، ساختار سازمانی خود را با حوزه معاونت علمی تطبیق داده است و در حال حاضر صاحب اداره کل دانش بنیان شده است. 

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت:استراتژی مدیریت دانش در حوزه های اداری، پیشنهاداتی را باید رقم بزند و همانطور که در دولت ها، مشاورین جوان تعریف شده اند و پایه تربیت و استقرار افراد جوان، خلاق، متعهد و انقلابی شده اند، امروز نیز دستگاه ها به مشاورت فناوری نیازمند هستند و در بهزیستی این کار آغاز شده است.

قادری با اشاره به مردمی سازی اقتصاد و موضوع کاربردی سازی که در دستور کار این همایش بوده است، گفت: ۳۷ محور اعلام کرده ایم که می تواند نماد پیشرفت باشد و فعالیت های مردم پایه را با نگاه تکنولوژیک پیگیری کند.همچنین در کنار هم افزایی، می توان به واژه همسویی استراتژیک و همپایی اشاره کرد که نهادها بتوانند با هم حرکت کنند و فهم مشترک پیدا کنند. 

وی افزود: همچنین برای برخی خانه ها که افراد دارای معلولیت نگهداری می شوند و تلفیق اجتماعی در آن صورت نگرفته است به تور احیا نیاز داریم.یعنی به یک نگاه فناورانه و بانک نیات نیاز داریم تا از حوزه دانش آموزی تا دانشجویی بتواند مسیر را همتا و هم افزا کند.

قادری گفت: سازمان بهزیستی یک سازمان یادگیرنده است که به مدت دو سال موضوع ظرفیت سازی اجتماعی را از یک سکو دنبال کرده است و امروز نیز این موضوع هم توسط وزیر کشور به استانداران ابلاغ شده است و هم دفتر معاون اول رئیس جمهور به اعضای هیأت دولت اعلام کرده است که سازمان بهزیستی در اقصا نقاط کشور موضوع ظرفیت سازی اجتماعی را با نهادها و گروه های مردمی دنبال می کند و گزارشی جامع از این پیشرفت آماده شده است. 

رییس سازمان بهزیستی کشور با توجه به پیش رفتن سازمان ها و نهادها به سمت خلاقیت و دانش پایگی، گفت: امروزه به تربیت فعالان عرصه دانش و فناوری نیاز داریم و کمک کنیم فناور زندگی مردم باشیم مهمترین فناوری، فناوری امید و امید افزایی است.پیشنهاد می کنیم هر دستگاهی برنامه های ارتقایی و راشد خود را معرفی کند. 

وی با اشاره به سود حاصل از منابع قابل بهره برداری گفت:سود حاصل از بهره وری و مسئولیت اجتماعی، نامش برکت است.

کد خبر 100865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =