در رسانه| وام اشتغال بیش از ۲ هزار میلیارد ریالی برای مددجویان آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۲۱ نفر از مددجویان استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، صحاف در نشست هماهنگی با مدیران بانک‌ های استان آذربایجان شرقی خواستار همکاری‌ های بیشتر و تنگاتنگ بانک‌ های عامل برای پرداخت وام‌ های اشتغال زایی برای مددجویان بهزیستی شد و گفت: طی امسال این همکاری‌ ها روند رو به رشد و بهبودی به خود گرفته است.

وی همکاری مطلوب بانک‌های عامل با بهزیستی را منجر به نتایج مطلوب ارزیابی از عملکرد بانک‌ها دانست و اظهار کرد: عملکرد آذربایجان شرقی در زمینه پرداخت اعتبارات اشتغال زایی طی امسال بیش از ۸۲ درصد است.

وی عمل به مسئولیت‌های اجتماعی را از مهمترین عوامل موثر در اجرای برنامه‌های توانمند سازی و اشتغال زایی مددجویان بهزیستی خواند و خواستار پرداخت باقی مانده اعتبار بند ب تبصره ۱۸ توسط بانک‌های مربوطه شد.

صحاف هدف از برگزاری نشست‌های مشترک با مدیران بانک‌های عامل استان را تسریع و رفع موانع و مشکلات روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام و اضافه کرد: با توجه به شرایط و نوع اعتبار تخصیصی و سامانه‌ای شدن و تغییر در روند پرداخت تسهیلات، اجرا و پیگیری برنامه‌های اشتغالزایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته یکی از مهمترین و بزرگترین مشکلات سازمان بهزیستی مربوط به تامین و پرداخت مستمری افراد تحت پوشش بود یادآور شد: اکنون هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و تمام حق و حقوق افراد به موقع پرداخت می‌شود.

وی اعلام کرد: در زمان حاضر ۹۳ درصد مجموع افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی مستمری دریافت می‌کنند که آماری معادل ۷۳ هزار و ۹۸۶ نفر را شامل می‌شود.

کد خبر 100803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد