در رسانه / یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان بهزیستی آذربایجان‌غربی پرداخت شد

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات طی سال جاری به یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان این نهاد حمایتی در راستای توانمندسازی و اشتغال‌زایی پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، گروه های هدف سازمان بهزیستی در یافتن شغل شایسته چالش های زیادی را تجربه می کنند که یکی از رسالت های مهم این سازمان توانمندسازی این گروه ها در ابعاد فردی، اجتماعی و اقتصادی است.

از مصادیق مهم توانمندسازی در بُعد اقتصادی موضوع اشتغال و کار آفرینی است که برای تحقق این هدف مرکز توسعه کار آفرینی، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی مجموعه ای از خدمات را با هدف تسهیل در اشتغال و کار آفرینی گروه های هدف خود ارائه می کند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه اظهار کرد: این گروه ها با چالش های بسیاری در زمینه یافتن شغل مناسب مواجه هستند که منشا این مشکلات نگرش های منفی جامعه به مساله اعتیاد، طلاق، بی سرپرستی و مسایل و محدودیت های مرتبط با معلولیت است.

پروین محمدپوری بیان کرد: از مصادیق مهم توانمندسازی در بُعد اقتصادی موضوع اشتغال و کارآفرینی است که علاوه بر تامین هزینه‌های زندگی احساس خودباوری و ارزشمندی افراد را ارتقا بخشیده و این امر باعث ایفای نقش موثر اشتغال یافتگان در تمامی عرصه های زندگی می شود.

همچنین این اقدام می تواند حس خود باوری و ارزشمندی را در این افراد ارتقا دهد به همین منظور بهزیستی مجموعه فعالیت هایی را با هدف تسهیل اشتغال و کارآفرینی برای این گروه تدارک دیده است که امسال منجر به ارائه بیش از یک هزار میلیارد ریال وام به مددجویان متقاضی شده است و این روند همچنان استمرار دارد.

کد خبر 100628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد