کارگاه منطقه ای مداخله درافکار و اقدام به خودکشی به میزبانی بهزیستی فارس

دوره آموزش تخصصی منطقه ای ,ارائه خدمات سلامت روان در جهت پیشگیری،کنترل و کاهش خودکشی ویژه مداخله گران،مشاوران و روانشناسان مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی میزبانی بهزیستی فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

این کارگاه آموزشی با همکاری مشترک دفتر امور مشاوره و روانشناختی و دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی  معاونت پیشگیری بهزیستی فارس با حضور روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی دولتی و غیر دولتی ۱۰ استان کشور و مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس,کارشناس مسئول  طرح کاهش و کنترل خودکشی سازمان بهزیستی کشور,مدیرکل,معاون و کارشناسان امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس در سالن شهید فیاض بخش اداره کل بهزیستی فارس از تاریخ ۷ الی ۹ بهمن ماه برگزار می شود.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب (س) و خیر مقدم به مدعوین مبحث خودکشی را از پرچالش ترین موارد مربوط به مشاورات و مداخلات در بهزیستی عنوان نمود و گفت در موضوع خودکشی پیشگیری سطح اول مطرح است و باید در زمینه سلامت روان و سلامت اجتماعی افراد کار شود.

افزایش تاب آوری و آموزش مهارت های پیشگیرانه و محله محوری از دیگر موارد مطرح شده توسط مدیر کل بهزیستی فارس در افتتاحیه این کارگاه آموزشی بود.

مومن زاده مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز با بیان این که میزبانی از مشاوران و پیشتازان عرصه سلامت اجتماعی در استان فارس موجب افتخار است گفت:از جمع حاضر که با دغدغه مشترک در این کارگاه آموزشی حضور یافته اند میخواهم که به عنوان اندیشه ورزان جایگاه خانواده در امر پیشگیری از خودکشی را بررسی نموده و راهکار اجرایی آن را پیشنهاد کنید.

مومن زاده بر استفاده از ظرفیت های مردمی ,محله محوری و تشکیل شبکه های کنش گرانه محله محور تاکید کرد و گفت خروجی اندیشه های شما در این کارگاه می تواند دست مایه تصمیمات اساسی در سطح کلان باشد.

تجربه نگاری و به اشتراک گذاشتن تجربیات بالینی فردی مشاوران  نیز از دیگر موارد مطرح شده توسط مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در افتتاحیه این کارگاه آموزشی بود.

گفتنی است این کارگاه آموزشی با تدریس دکتر نوکنی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شده و سرفصل های آموزشی اعم از نظریات مربوط به خودکشی,افسانه ها راجع به خودکشی,آنچه یک مشاور باید بداند ,باید ها و نباید ها به هنگام مداخله در خودکشی و معرفی درمان شناختی و  رفتاری مختصر را بصورت نظری و عملی در دستور کار دارد.

کد خبر 100549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد