تجلیل از رئیس هیئت بازی های بومی و محلی پلدشت

فرخنده عسگری رئیس بهزیستی پلدشت از محسن اسکندری ، رئیس هیئت بازی های بومی به دلیل همکاری در برگزاری بازی های بومی و محلی به مناسبت هفته معلولین تقدیر کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی پلدشت،
عسگری گفت : امروزه با گسترش تکنولوژی و رایانه‌ای شدن بازی‌ها و از همه مهمتر گسترش شبکه‌های مختلف اجتماعی موجب شده، در زمانی نه چندان دور که بازی‌های بومی و محلی جایگاه ویژه‌ای در جای جای ایران زمین داشت، اکنون به دست فراموشی سپرده شده است. عمو زنجیرباف، قایم باشک، کلاغ‌پر، گل یا پوچ، لی لی، هفت‌ سنگ، وسطی و ده‌ها بازی دیگر که هر یک نامی آشنا برای نسل‌هایی از ایرانیان است، بازی‌های کودکانه فراموش شده‌ای که به تاریخ پیوسته و امروزه در کلان‌شهرها، شهرهای کوچک و حتی روستاها، جای خالی بازی‌های خلاقانه و مبتکرانه کوکان دیده می‌شود.
عسگری ادامه داد:بازی‌های بومی و محلی گذشته موجب افزایش ارتباطات اجتماعی، دوستی‌های بیشتر و مهارت و یادگیری را شامل می‌شود اما امروزه خبری از آن نیست و بازی‌های کنونی تنهایی، بدون مهارت، دوستی و ارتباطات که متأسفانه آسیب زیادی را به فرد و اطرافیان وارد می‌کند جای آنها را پرکرده است.
وی افزود: توجه به بازی‌های و بومی محلی که آثار مثبت آن برای والدین امروز جامعه ثابت شده است ضرورت دارد خانواده‌ها با آموزش این بازی‌ها جدا از فراموش شدن این گونه بازی‌ها که هویتی برای استان هستند در سلامتی کودکان خود نقش مهمی ایفا کنند.

کد خبر 100356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد