پیشگیری از معلولیت‌ها در دوران سالمندی ضرورتی اجتناب ناپذیر

نشست منطقه‌ای کارشناسان برنامه آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها در دوران سالمندی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛

در این نشست که به میزبانی معاونت پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد، شهبازی مدیرکل بهزیستی استان، ضمن اشاره به آمار بالای سالمندی و حرکت به سمت سالمند شدن جمعیت کشور به ضرورت اجرای برنامه‌های پیشگیرانه تأکید کرد و گفت: هرچند با توسعه برنامه‌های سلامت‌محور سن امید به زندگی بالا رفته و با کاهش آمار موالید، تعداد سالمندان در حال افزایش است، توجه همزمان به توسعه و افزایش برنامه‌های پیشگیرانه باید در اولویت برنامه‌ریزی قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: خوشبختانه سازمان بهزیستی با طراحی برنامه‌های پیشگیرانه به سمت مداخله به‌هنگام حرکت نموده که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اجرای برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها در دوران سالمندی اشاره کرد، که گامی مؤثر برای پیشبرد و توسعه خدمات در سطوح مختلف جامعه است. 

پایدار معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان نیز ضمن بیان اهمیت موضوع گفت: تلاش خواهیم کرد با اجرای برنامه‌های متناسب با شرایط جامعه به نیازهای جامعه پاسخ دهیم و با این اقدام علاوه بر توسعه خدمات پیشگیرانه به سلامت جامعه کمک نماییم. 

گفتنی است این نشست دو روزه با حضور مسئول دبیرخانه سالمندان استان، کارشناسان‌مسئول برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌های استان‌های همدان، قم، کردستان، قزوین، زنجان، مرکزی و کرمانشاه در سالن فجر معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد.


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 100282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد