رسانه| «گلخند» طرحی برای ارتقاء سلامت دهان و دندان سالمندان و معلولان

مجری طرح ملی گلخند می‌گوید: با اجرای طرح «گلخند» پاکیزگی و بهداشت دهان و دندان و کیفیت زندگی مددجویان بهزیستی افزایش یافته است.

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر شروان شعاعی در کارگاه آموزشی طرح «گلخند» در بوشهر بیان کرد: سازمان بهزیستی کشور با هدف ارتقاء سلامت دهان و دندان سالمندان و معلولان طرح «گلخند» را از دو سال پیش آغاز کرده است که ابتدا این طرح به صورت آزمایشی در سال ۱۴۰۰ آغاز و از سال ۱۴۰۱ به‌صورت رسمی در ۵ استان شروع شد که دستاوردهای خوبی داشت و ۱۱ استان دیگر کشور هم در یک‌سال آینده تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی افزود: در کارگاه طرح ملی «گلخند» مبانی عمومی سلامت دهان و آموزش کارآموزان و ناظران شهرستان‌ها به روشی ساده انجام می‌شود تا سنجش و پایش این طرح در استان‌ها اجرا شود.

دندان پزشک و مجری طرح ملی گلخند اظهار کرد: پاکیزگی و بهداشت دهان و دندان موجب شده رغبت خدمت کنندگان به ارائه خدمات افزایش یافته و کیفیت زندگی مددجویان افزایش یابد و امیدواریم در طولانی مدت بیماری‌های دهان و دندان کاهش پیدا کند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان بوشهر نیز با بیان اینکه طرح گلخند با هدف افزایش سلامت دهان و دندان از آبان ۱۴۰۱ آغاز شده است، گفت: این طرح برای بهبود بهداشت دهان و دندان سالمندان و افراد دارای معلولیت اجرا می‌شود.

دکتر حیدر عزیزنژاد افزود: با توجه به این‌که رسیدگی نکردن به بهداشت دهان و دندان در این دو قشر هزینه بالایی درمانی برای آن‌ها دارد، طرح دو روزه طرح ملی «گلخند» با حضور کارشناسان توان بخشی از همه شهرستان‌های استان اجرا شد تا پس از این‌که این کارشناسان آموزش‌ها را فرا گرفتند، نظارت‌ها در مراکز شبانه‌روزی و توانمندسازی محلات و افراد دارای معلولیت اجرا و مشکلات اقشار یاده شده مرتفع شود.

کد خبر 100096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد