۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

با حضور استاندار گیلان؛

مدال‌آوران گیلانی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی تجلیل شدند

طی برگزاری مراسمی از هفت ورزشکار گیلانی مدال آور بازی‌های آسیایی و همچنین هشت ورزشکار مدال‌آور رقابت های پاراآسیایی قدردانی شد.
مدال‌آوران گیلانی بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی تجلیل شدند

ورزشکاران گیلانی مدال‌آور بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین طی برگزاری مراسمی در روز بیست و چهارم دیماه با حضور نماینده عالی دولت در استان و جمعی از مسئولان استانی تجلیل شدند.

در این مراسم که با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس استان و مسئولان اداره ورزش و جوانان و جامعه ورزش گیلان برگزار شد، هدایایی از سوی مقام معظم رهبری، وزارت ورزش و جوانان و استانداری به مدال آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اهدا گردید.

همچنین مهری فلاحی ورزشکاران والیبال نشسته گیلان که با وجود داشتن فرزند خردسال در مسابقات پاراآسیایی در رشته والیبال مدال نقره را کسب کرد و در این مراسم نیز با مادر و فرزندش حاضر شده بود، به عنوان قهرمان قهرمانان ورزش استان معرفی و از سوی استاندار گیلان تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از خانواده معزز شهید ورزشکار حسین نجفی تجلیل بعمل آمد.

*استاندار گیلان: بکارگیری ظرفیت‌ها برای حل مسائل قهرمانان ورزشی

استاندار گیلان در این آئین با بیان اینکه ورزشکاران گیلانی قبل از اعزام به مسابقات آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین ، مشکلات خود را مطرح کردند، گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته تا با استفاده از ظرفیت های استان این مسائل را مرتفع کنیم.

وی افزود: ورزشکاران و جوانان ما در میادین مختلف ورزشی به خصوص در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی خوش درخشیدند و ما به آنها افتخار می‌کنیم و به طور حتم ملت ما نیز زحمات ورزشکاران خود را قدردان هستند.

عباسی با اشاره به نقش و جایگاه ورزشکاران در توسعه نقش اجتماعی به ویژه در جوانان، گفت: ورزشکاران با تلاش خود پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در میادین مختلف به اهتزاز در می‌آورند و موجبات امیدافزایی و غرور ملی را فراهم می آورند.

عباسی به وضعیت ورزش گیلان اشاره و بیان کرد: این استان دارای ظرفیت و استعدادهای زیادی در بخش‌های مختلف به خصوص حوزه ورزش است و عملکرد مدال آوران در میادین ورزشی به خصوص بازیهای آسیایی و پاراآسیایی اثبات کننده این توان است.

وی اضافه کرد: البته ما در کشور قهرمانانی همچون سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی داریم که آمریکا و دشمنان این نظام چشم دیدن این قهرمان را نداشتند و سردار را به شهادت رساندند و در خطه گیلان هم قهرمانانی همچون سردار شهید املاکی داریم که باعث افتخار استان است.

استاندار گیلان در ادامه افزود: از سویی هم اینک شاهد حضور قهرمانان ارزنده‌ای از استان در میادین ورزشی هستیم و دیدیم که خانم مهری فلاحی ورزشکار شایسته استان با فرزند خود بر سکوی قهرمانی قرار گرفت و این امر مورد تحسین مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهوری در خصوص جایگاه ورزشکاران و الگو بودن آنان، اظهار کرد: بانوان ورزشکار ما با حجاب خود در میادین ورزشی حضور می‌یابند که در مقابل یک دنیا، هویت و شخصیت والای زن ایرانی را نشان می دهند و از این بابت از بانوان ورزشکار قدردانی می کنم.

عباسی بیان کرد: هنگامی که ورزشکار ما مقامی را کسب می‌کند، با سجده در پیشگاه خداوند شکر نعمت ها و توان و فرصت اعطاء شده به خود را به جا می آورد که این امر بسیار با ارزش‌ است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز ورزشکاران قهرمان ما الگوی رفتاری و اخلاقی نوجوانان و جوانان هستند افرادی که با تلاش و پشتکار خود باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌شوند.

جهانبخش آرمان افزود: سخنان مقام معظم رهبری و هدایایی که ایشان برای ورزشکاران ارسال کردند، باعث می شود تا تکلیف ما مضاعف‌تر شود و نسبت به قهرمانانمان بی تفاوت نباشیم.

وی به موفقیت ورزشکاران گیلانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی اشاره و بیان کرد: ورزشکاران ما موفق به کسب ۱۶ مدال در بازیهای آسیای و پاراآسیایی شدند که کسب این تعداد مدال در ورزش گیلان بی‌سابقه است.

ورزشکارانی که در این مراسم تجلیل شدند، شامل مهدی جلوه والیبالیست گیلانی که به همراه تیم ملی والیبال به مدال تیمی طلا دست یافت، معین شفقی که در کبدی مدال نقره تیمی تصاحب کرد، نازنین ملایی که در تیم روئینگ چهار نفره سبک وزن بانوان به مدال نقره دست یافت، محمد رهبری در شمشیربازی در اسلحه سابر انفرادی و تیمی مدال برنز گرفت، سپهر ساعتچی و پیمان قویدل هم که در کایاک ۲ نفره به مدال برنز رسیدند و سارا بهمنیار که توانست مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم کاراته بانوان را تصاحب کند، بودند.

میثم علیپور که به همراه تیم ملی والیبال نشسته و مهدی پوررهنما در تکواندو مدال طلا کسب کردند، مهری فلاحی به همراه تیم ملی والیبال نشسته بانوان، محسن بختیار در رشته وزنه‌برداری قدرتی و مرتضی رمضانی در فوتبال نابینایان مدال نقره کسب کردند، مهدیه حسینی و مریم عبدالله پور در تکواندو و سامان رضی در وزنه‌برداری قدرتی مدال برنز بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین را برای گیلان به ارمغان آوردند هم از دیگر ورزشکارانی بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر 99766

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد