برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت دهان و دندان در حوزه معلولین

اولین کارگاه آموزشی طرح ارتقاء سلامت بهداشت دهان و دندان ویژه کارشناسان مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی، حمایتی، مثبت زندگی، مجریان برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی استان و رابطین بهداشت مدراس استثنایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، اولین کارگاه آموزشی طرح ارتقاء سلامت بهداشت دهان و دندان با حضور مدیرکل، معاون و کارشناسان معاونت توانبخشی بهزیستی استان، ریاست دانشکده دندانپزشکی سمنان، مدیران دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان استانداری ویژه کارشناسان مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی، حمایتی، مثبت زندگی، مجریان برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه بهزیستی استان و رابطین بهداشت مدراس استثنایی در سالن رازی دانشکده دندانپزشکی سمنان با عنوان طرح گلخند برگزار شد.

محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان در ابتدای این کارگاه ضمن خیرمقدم به دکتر شعاعی دندانپزشک و مجری طرح کشوری گلخند و همراهان و تقدیر از حضور شرکت کنندگان در این کارگاه افزودند: هدف در بهزیستی ارتقای سطح خدمات و رضایتمندی جامعه هدف است که در راستای تحقق این هدف ۱۴ کار ویژه علاوه بر خدمات و وظایف در بهزیستی استان پیش بینی و برنامه ریزی شد. که یکی از این کار ویژه ها بحث سلامت دهان و دندان معلولین می باشد و برگزاری این کارگاه یکی از اقدامات اجرای این برنامه است.

وی انعقاد تفاهم نامه انجام خدمات دندانپزشکی به معلولین و راه اندازی اولین مرکز داندانپزشکی معلولین نیازمند به دریافت خدمات تحت بیهوشی را دیگر برنامه های اجرایی در ارتقای سطح خدمات معلولین با موضوع بهداشت دهان و دندان با همکاری و همراهی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برشمرده و تصریح کردند: با توجه به جامعه هدف بهزیستی به ویژه در حوزه معلولین و وجود بیماری دهان و دندان به دلایل مختلف در این بخش ما نیازمند برنامه ریزی بیش از پیش به جهت کاهش این آسیب ها هستیم.

مشاور استاندار در امور توانخواهان داشتن بهداشت دهان و دندان را از ضروریت های زندگی سالم در کلیه افراد بخصوص معلولین عنوان و این بهداشت را رابطه مستقیم با تغذیه، رشد، گفتار و... در معلولین بیان کرده و ادامه دادند: از اهداف و برنامه های ما گسترش خدمات بهداشتی مورد نیاز جامعه هدف است تا بتوان شرایط بهتری را فراهم کرد.

منطقی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از معاون، کارشناسان معاونت توانبخشی بهزیستی استان و عوامل اجرایی برگزاری این کارگاه خواستار پیگیری و اجرایی مستمر این برنامه ها و رصد اقدامات انجام شده در این بخش شدند.

پیش از ایشان معصومه میراج معاون توانبخشی بهزیستی استان در خصوص این کارگاه گفتند: این طرح ابتدا در آسایشگاه کهریزک و سپس در استان کرمان اجرا و سرانجام با انعقاد تفاهم نامه با سازمان بهزیستی کشور در بهزیستی استان ها اجرایی شده است.

دکتر میراج بیان کرد: در این طرح آموزش های مبانی سلامت دهان و دندان به کارشناسان و مربیان مراکز توانبخشی بهزیستی اعم از روزانه و شبانه، حمایتی، مثبت زندگی، مجریان برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ارایه می شود.

در ادامه این کارگاه آموزشی دکتر شعاعی مجری طرح گلخند در کشور و الهام کوهی بهداشت کار دهان و دندان آموزش هایی نظیر آشنایی با بیمارهای دهان، شناخت دندان ها (دائمی و شیری)، راه های پیشگیری از بیماری های دهان، آسیب های مرتبط با پروتزهای متحرک، راه کارهای پیشگیری از آسیب های پروتزهای متحرک، شرح وظایف بهداشت یاران و اصول استریلزاسیون و ضد عفونی را ارایه کردند.

در حاشیه این کارگاه آموزشی توسط مدیرکل، معاون و کارشناس معاونت توانبخشی بهزیستی استان با همراهی دکتر شعاعی دندانپزشک و مجری طرح کشوری گلخند و خانم دکتر لبیب زاده ریاست دانشکده دندانپزشکی سمنان، از اولین مرکز داندانپزشکی معلولین نیازمند به دریافت خدمات تحت بیوشی در بیمارستان امیرالمومنین سمنان نیز بازدیدی بعمل آمد.

برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت دهان و دندان در حوزه معلولین

کد خبر 99632

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد