اماکن مناسب‌سازی شده برای معلولان نشان طلا و نقره دریافت می‌کنند

تهران- ایرنا- رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور از طراحی نشان‌های طلا و نقره برای اماکن خصوصی مناسب سازی شده مانند هتل‌ها و رستوران‌ها خبر داد و گفت: برنامه‌هایی به منظور تشویق دستگاه های خصوصی برای مناسب سازی داریم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، غلامرضا رضایی فر در گفت‌وگو با ایرنا  با بیان اینکه قرار است اعطای این نشان ها از دهه فجر امسال عملیاتی شود، افزود: نشان طلایی و نقره‌ای بسته به میزان مناسب سازی ساختمان ها اعطا می‌شود به شکلی که اگر ساختمانی بیش از ۹۵ درصد مناسب سازی شده باشد، نشان طلا و بین ۸۵ تا ۹۵ درصد نشان نقره دریافت می کنند و در آینده متناسب با آن از امتیازاتی برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: اطلاعات این ساختمان ها در بانک اطلاعاتی و نرم افزار دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور قرار می گیرد تا خانواده‌ها از آن آگاه شوند و بتوانند در سفرهای خود هتل‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی که نشان مناسب سازی دارند، انتخاب کنند.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد که با این اقدام می توان در بلندمدت تسهیلاتی را هم برای افراد دارای معلولیت در استفاده از مراکز مناسب سازی شده در نظر گرفت تا به جذب مشتریان بیشتر در این مراکز کمک کند تا دیگر مراکز اقامتی و تفریحی نیز به دریافت این نشان ها ترغیب شوند.

۵۳ درصد دستگاه های دولتی مناسب‌سازی را انجام داده اند

رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور با بیان اینکه در بحث مناسب سازی باید همه اماکن عمومی دولتی و غیردولتی، معابر و حمل و نقل را در نظر گرفت، اظهار داشت: مناسب سازی اماکن عمومی دولتی هر ساله در جشنواره شهید رجایی مورد ارزیابی قرار می گیرد زیرا قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نهادهای دولتی را ملزم کرده ظرف سه سال اعتبار لازم را برای رفع نواقص مناسب سازی تامین کنند.

رضایی فر تصریح کرد: اگر این دستگاه ها از سال ۱۳۹۸ می‌خواستند اقدامات مناسب سازی را شروع کنند، یک سال پیش باید این کار تمام می شد اما بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته در جشنواره شهید رجایی امسال، تاکنون در مجموع ۵۳ درصد دستگاه‌های دولتی مناسب سازی انجام داده‌اند و هنوز نیمی از راه مانده است.

وی ادامه داد: اگرچه دستگاههای دولتی در جشنواره شهید رجایی ارزیابی می شوند و ابراز تشویقی و تنبیهی دستگاهها هم همین است اما برای مناسب سازی فضا در بخش خصوصی فعلا ابزاری و برآوردی در اختیار نداریم.

کد خبر 99577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =