بازدید مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از اداره بهزیستی شهرستان فردوس و مراکز تابعه

شرفی مدیرکل بهزیستی به همراه خسروی رئیس اداره هماهنگی موسسات غیر دولتی، مشارکت های مردمی و توانمند سازی اداره‌ کل بهزیستی استان در سفر یک روزه به شهرستان فردوس از اداره بهزیستی شهرستان و مراکز تحت نظارت آن بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، شرفی مدیرکل بهزیستی به همراه خسروی رئیس اداره هماهنگی موسسات غیر دولتی، مشارکت های مردمی و توانمند سازی اداره‌ کل بهزیستی استان در سفر یک روزه به شهرستان فردوس، با فرماندار و امام جمعه شهرستان دیدار نمودند.

شرفی مدیرکل بهزیستی استان در این دیدار ها ضمن تشریح خدمات بهزیستی به جامعه هدف، مطالبی را در خصوص طرح و برنامه های بهزیستی عنوان کرد و افزود: مبلغی بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان در ماه مستمری به جامعه هدف بهزیستی پرداخت می شود و افراد پشت نوبت به صورت ماهیانه تحت حمایت قرار می گیرند. وی افزود این طرح هدفمند بوده و افراد نیازمند و واقعی به چرخه حمایت وارد می شوند و نیاز کلیه افراد دارای معلولیت به وسایل کمک توانبخشی با ورود به چرخه حمایت در کمترین زمان ممکن فراهم می گردد.

حجه الاسلام شاکری امام جمعه شهرستان ضمن خیر مقدم و تشکر از نگاه ویژه بهزیستی به معلولین و مددجویان به بحث جهاد تبیین اشاره نمود و گفت: اطلاع رسانی خدمات ارائه شده و آگاهی مردم در این زمینه باید پررنگ تر شده چون کارهای مهمی در دولت سیزدهم صورت می گیرد که مردم از این خدمات آگاهی ندارند؛ وی وجود مشاور به افراد مراجعه کننده را از اولویت ها دانست و افزود: با مشاوره و یا راهنمایی، آگاهی فرد در زمینه مواجه با مشکلات فراهم می‌گردد.

مهندس روشن فرماندار شهرستان فردوس نیز ضمن تشکر از حضور مدیر کل بهزیستی استان، به اقدامات خوب بهزیستی برای اقشار آسیب پذیر جامعه اشاره کرد و افزود: در جهت تغییر فرهنگ افراد جامعه باید تلاش شود تا زمینه خودکفایی و استقلال فرد فراهم گردد. وی به بحث باز آفرینی شهری در شهرستان در منطقه جوادالائمه و موسی بن جعفر اشاره‌ نمود و اظهار داشت: با خدمات خوب دولت سیزدهم در این خصوص، باید زمینه کار فراهم شود تا بازسازی بافت فرسوده هر چه سریعتر صورت گیرد.

شرفی مدیر کل بهزیستی استان در ادامه  سفر کاری با دادستان شهرستان فردوس دیدار و گفتگو نمود. در این دیدار در خصوص مسائل مرتبط در بحث آسیب های اجتماعی و معضل اعتیاد و همچنین طلاق که زمینه ساز آسیب های اجتماعی می باشد بحث و تبادل نظر شد. همچنین در خصوص احکام جایگزین به نفع بهزیستی با توجه به هزینه بالایی که مراکز بخش خصوصی متحمل می باشند مباحثی مطرح گردید.

حسن شرفی مدیرکل بهزیستی با همراهی خسروی رئیس اداره هماهنگی موسسات غیر دولتی، مشارکت های مردمی و توانمند سازی استان، رئیس و کارکنان بهزیستی، معاون فرماندار و تعدادی از مسئولین شهرستانی به منزل تعدادی از معلولین تحت حمایت بهزیستی در شهرستان رفتند تا از نزدیک ضمن گفتگو و دلجویی پیگیر رفع مشکلات آن ها در حد بضاعت سازمانی شوند. در این دیدار ها مشکلات و مسائل مربوطه بررسی و ضمن قول مساعد مسئولین حاضر، دستور اقدامات لازم جهت رفع موارد تا حد امکان صادر گردید. در این دیدار ها سبد غذایی از طرف بهزیستی و یک دستگاه لباسشویی جهت خانواده دارای دو فرزند دارای معلولیت cp تحویل گردید.

حضور در خانه فرزندان مهر پسران و دختران زیر نظر مؤسسه خیریه محبان باب الحوائج و دیدار با فرزندان مقیم مراکز، بازدید از کمپ ترک اعتیاد و نحوه عملکرد و خدمات مرکز، برگزاری میز خدمت و پاسخگویی به جامعه هدف بهزیستی و پیگیری و رفع مشکلات آن ها، بازدید از چندین طرح اشتغال موفق و مسکن های در دست اقدام بهزیستی شهرستان فردوس، از برنامه های دیگر حضور مدیرکل در شهرستان فردوس بود.

پایان بخش سفر مدیر کل بهزیستی نشست مشورتی با همکاران بهزیستی شهرستان فردوس بود. نوروزی مقدم رئیس بهزیستی شهرستان فردوس در این نشست گزارشی از اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان ارائه نمود. در ادامه هر یک از همکاران مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند و سپس شرفی مدیرکل بهزیستی استان ضمن پاسخگویی و راهنمایی های لازم گفت مشکلات و پیشنهادات شهرستان از طریق معاونین و حوزه های ستادی پیگیری خواهد شد. در پایان از رئیس بهزیستی شهرستان فردوس به جهت کسب رتبه برتر در در برنامه ‌های اجرایی هفته جهانی معلولین و کارشناسان حوزه توانبخشی و دو نفر از کارکنان نمونه شهرستان با اهدای لوح سپاس از طرف مدیر کل بهزیستی استان تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

کد خبر 99454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد