غربالگری اتیسم در بروجرد انجام می شود

بروجرد - ایرنا - طرح غربالگری و تشخیص اوتیسم در کودکان ۲ تا پنج سال به منظور ارائه خدمات تخصصی به شهروندان از پنجشنبه شانزدهم آبان ماه در شهرستان بروجرد آغاز می‎شود

مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی اختلال اوتیسم حکمت بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: والدین با مراجعه به این مرکز برای ارزیابی کودکان ۲ تا پنج سال خود نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام کنند.

سمیه کریمی افزود: در این پرسشنامهها تعداد ۱۰ سوال به منظور تشخیص اوتیسم در نظر گرفته شده است، در صورتیکه پاسخ به سه سوال یا بیشتر مثبت باشد برای دریافت راهنمایی و بررسی بیشتر باید به مرکز توانبخشی حکمت مراجعه کرد.

وی اظهار داشت: این طرح به صورت رایگان برای کودکان در رده سنی ۲ تا پنج سال انجام شود، والدین برای دریافت پرسشنامه می توانند به اداره بهزیستی شهرستان بروجرد، مرکز توانبخشی اوتیسم حکمت، مراکز مهد کودک و یا لینک سازمان بهزیستی به آدرس پورتال بهزیستی پرسشنامه غربال مراجعه کنند.

وی بیان کرد:‌ والدین بین ساعات ۹ تا ۱۲ می توانند به پایگاه ثابت غربالگری، تشخیص و مداخله در اختلال طیف اوتیسم حکمت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۲۶۲۲۱۸۴ تماس بگیرند.

مدیر مرکز آموزشی و توانبخشی اختلال اوتیسم حکمت بروجرد اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ کودک مبتلا به طیف اوتیسم در شهرستان بروجرد شناسایی شده است که از این تعداد ۳۵ کودک در این مرکز تحت درمان و توانبخشی قرار دارند.

وی ادامه داد: اختلال طیف اوتیسم طی سال های اخیر رو به افزایش گذاشته است که با تشخیص زودهنگام و مداخلات بهنگام در سنین بین ۲ تا پنج سال می توان آن را کنترل کرد.

کد خبر 9922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد