در رسانه / بینایی ۸۶ هزار کودک در آذربایجان غربی پایش شد

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به هدف گذاری ۲۰۰ هزار نفری برای غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم در استان گفت: ۸۶ هزار نفر از این تعداد مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفته است.

صفورا طیب نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کودک در پایگاه‌های دائمی و غیردائمی به ۵۷۲ پایگاه مستقر در مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز مثبت، موسسات خیریه و اماکن عمومی غربال شده اند.

وی اضافه کرد: کودکان بدو ورود به دبستان هم در مراکز جامع سنجش آموزش و پرورش در سطح استان در حال غربال هستند که تلاش می شود اکثریت کودکان سه تا ۶ سال تحت پوشش برنامه قرار گیرند تا از تسهیلات برنامه در راستای پیشگیری از معلولیت های ناشی اختلالات بینایی بهره مند شوند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی از والدین کودکان سه تا ۶ سال خواست با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاهای سنجش بینایی در سطح استان مراجعه کنند.

طیب نیا بیان کرد: سال گذشته ۱۶۵ هزار و ۴۷۷ کودک در پایگاه‌های سلامت سنجش و از این تعداد هفت هزار و ۸۰ کودک به مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.

در رسانه / بینایی ۸۶ هزار کودک در آذربایجان غربی پایش شد

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی هم در این باره گفت: اجرای طرح سنجش بینایی و غربالگری تنبلی چشم (آمبیلوپی) کودکان در استان در راستای تشخیص به هنگام اختلالات بینایی انجام می شود چرا که در صورت عدم تشخیص به موقع فرد ممکن است کم بینا و نابینا شود.

پروین محمدپوری اظهار کرد: بهترین زمان جهت تشخیص و درمان بیماری قبل از پنج سالگی است و اختلال در دید عمقی، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک‌، افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در کودکان از عوارض ناشی از این بیماری محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا بر همین اساس هر سال برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال توسط سازمان بهزیستی با همکاری معاونت امور بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل ثبت احوال، صدا و سیما، بنیاد ۱۵ خرداد، مراکز غیر دولتی و افراد خیّر به صورت همزمان در سراسر کشور اجرامی شود.

کد خبر 98745

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد