در رسانه| اهتمام ویژه بهزیستی برای تسهیلگری اشتغال جامعه هدف در اردبیل

اردبیل - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بهزیستی استان اردبیل برای تسهیلگری اشتغال جامعه هدف بهزیستی در سال جاری اهتمام ویژه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی بعد از ظهر یکشنبه در جلسه کمیته اشتغال بهزیستی استان اردبیل، پرداخت تسهیلات خود اشتغالی از محل منابع قانون و بودجه یکی از راه‌های تسهیلگری اشتغال جامعه هدف دانست و اظهار کرد: بهزیستی استان اردبیل برای تسهیلگری اشتغال جامعه هدف بهزیستی در سال جاری اهتمام ویژه دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ برای بهزیستی استان یک هزار و ۲۰۳ نفر برش اشتغال در نظر گرفته شده است، گفت: در اوایل سال این تعهد به صورت شهرستانی برش و به شهرستان‌ها ابلاغ شده است تا با استفاده از مؤلفه‌های موجود و اهتمام و تلاش همکاران بخش دولتی و غیر دولتی بهزیستی، برای تحقق تعهد برنامه‌ریزی عملیاتی و عینی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: همچنین در سال جاری از محل جز ۳ و ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۶۹۰ میلیارد ریال با عاملیت ۱۱ بانک به استان ابلاغ شده است که بیشتر بانک‌های عامل همکاری مناسبی برای جذب داشته‌اند که از این اعتبار طی ۹ ماهه اول سال ۴۰۰ میلیارد ریال به تعداد ۳۹۵ طرح جذب و زمینه اشتغال و توانمندسازی واجد شرایط فراهم شده است.

رضایی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا مابقی تسهیلات را جذب و زمینه توانمندسازی تعداد بیشتری از ولی نعمتان را فراهم کنیم، ادامه داد: از محل بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲، ۳۶۰ میلیارد به بهزیستی استان ابلاغ شده است که تاکنون ۱۲۹ میلیارد ریال تخصیص یافته است و با آماده شغلی صورت گرفته، تعداد ۸۹ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده است تا مراحل اخذ تسهیلات را طی کنند.

وی با اشاره به ابلاغ تسهیلات جز ۳ تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ در آذرماه سال جاری خاطرنشان کرد: همکاران بهزیستی استان در شهرستان‌های مختلف با استفاده از ظرفیت مراکز مثبت زندگی و همکاران سازمان در حال آماده سازی شغلی واجد شرایط متقاضی تسهیلات هستند تا بتوان از این محل هم زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی ولی نعمتان را فراهم کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: تا ۵ آذر ماه تعداد ۵۶۲ طرح خوداشتغالی ۸۴۰ میلیارد ریال در سامانه «تک – سامانه جامع اشتغال کشور» ثبت نام کرده‌اند تا روند دریافت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل انجام شود.

کد خبر 98634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد