تخصیص تسهیلات مناسب برای تسهیلگری اشتغال جامعه هدف بهزیستی

به گزراش روابط عمومی، حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان از اهتمام ویژه همکاران بهزیستی برای تسهیلگری اشتغال جامعه هدف بهزیستی در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به ابلاغ تسهیلات از محل جزء ۳ و ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ به بهزیستی استان، از تلاش و برنامه ریزی مناسب برای توانمندسازی جامعه هدف در سال جاری خبر داد.

حامد رضایی در جلسه کمیته اشتغال بهزیستی استان گفت: در سال ۱۴۰۲ برای بهزیستی استان ۱.۲۰۳ نفر برش اشتغال در نظر گرفته شده است و در اوایل سال این تعهد به صورت شهرستانی برش و به شهرستان‌ها ابلاغ شده است تا با استفاده از مؤلفه های موجود و اهتمام و تلاش همکاران بخش دولتی و غیر دولتی بهزیستی، برای تحقق تعهد برنامه ریزی عملیاتی و عینی داشته باشند.

وی یکی از راه های تسهیلگری اشتغال جامعه هدف را پرداخت تسهیلات خود اشتغالی از محل منابع قانون و بودجه اعلام کرده و افزود: در سال جاری از محل جزء ۳ و ۴ بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبلغ ۶۹۰ میلیارد ریال با عاملیت ۱۱ بانک به استان ابلاغ شده است که بیشتر بانک‌های عامل همکاری مناسبی برای جذب داشته اند که قابل تقدیر است. از این مبلغ در ۹ ماهه اول سال، مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال به تعداد ۳۹۵ طرح جذب، و زمینه اشتغال و توانمندسازی عزیزان واجد شرایط فراهم شده است و با تعامل و همکاری نزدیک با بانک‌های عامل تلاش خواهیم کرد تا پایان سال مابقی تسهیلات را جذب و زمینه توانمندسازی تعداد بیشتری از ولی نعمتان را فراهم نماییم.

رضایی ادامه داد: از محل بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲، مبلغ ۳۶۰ میلیارد به بهزیستی استان ابلاغ شده است که مبلغ ۱۲۹ میلیارد ریال تخصیص یافته است که با آماده شغلی صورت گرفته، تعداد ۸۹ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده است تا مراحل اخذ تسهیلات را طی نمایند. همچنین در نه ماهه سال مبلغ ۳۷ میلیارد ریال به تعداد ۲۴ طرح از این محل جذب شده است.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه از تلاش و مساعدت استاندار اردبیل از بابت تخصیص مبلغ ۱.۹۵۶ میلیارد ریالی تسهیلات جزء ۳ تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به بهزیستی استان تشکر نموده و گفت این تسهیلات با عاملیت ۷ بانک استان عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: تسهیلات جزء۳ تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ در آذرماه سال جاری ابلاغ شده است که همکاران بهزیستی استان در شهرستان‌های مختلف با استفاده از ظرفیت مراکز مثبت زندگی و همکاران سازمان درحال‌ آماده سازی شغلی عزیزان واجد شرایط متقاضی تسهیلات هستند تا بتوان از این محل هم زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی ولی نعمتان را فراهم نمود.

رضایی در ادامه گفت: تا ۵ آذر ماه تعداد ۵۶۲ طرح خوداشتغالی ۸۴۰ میلیارد ریال در سامانه " تک – سامانه جامع اشتغال کشور" ثبت نام نموده اند تا روند دریافت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان دیگر راه‌های تسهیلگری اشتغال ولی نعمتان بهزیستی را پرداخت تسهیلات کارفرمایی مشوقهای بیمه ای به صورت خوداشتغالی، کارفرمایی، یارانه ارتقاء کارایی معلولان در بخش خصوص و تعاونی، تشکیل گروه های همیار و صندوق‌های خرد محلی بیان کرده وگفت: صاحبان حرف و مشاغل غیرخصوصی و تعاونی می‌توانند در ازای به کارگیری نیروی انسانی از جامعه هدف بهزیستی، از تسهیلات سازمان بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: کارفرمایانی که از ولی نعمتان بهزیستی به عنوان نیروی انسانی استفاده نمایند، می‌توانند از تسهیلات قرض الحسنه به ازای هر نفر ۱.۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۷ ساله استفاده نمایند. کارفرمایانی که از تسهیلات کارفرمایی استفاده نمی‌کنند می‌توانند از بیمه کارفرمایی استفاده نمایند بدین صورت که اگر کارفرمایی، افراد تحت پوشش بهزیستی را به کار گیرد، می‌تواند از خدمات بیمه ای سازمان(بیمه سهم کارفرمایی) بهره‌مند شود.

وی عنوان داشت: کارفرمایانی که از عزیزان دارای معلولیت در محل کار خود به کار می‌گیرند، می‌توانند از تسهیلات یارانه ارتقاء کارایی افراد دارای معلولیت بهره‌مند شوند که در این طرح، کارفرمایان بر اساس میزان شدت معلولیت این عزیزان می‌توانند تا ۵۰% حداقل حقوق را به عنوان یارانه از سازمان بگیرند.

کد خبر 98603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد