سامانه پیامکی معبر راهی برای اطلاع رسانی مشکلات مناسب سازی/ کمک هزینه مناسب سازی منزل افراد دارای معلولیت

رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور گفت: برای مناسب‌سازی خانه‌های افراد دارای معلولیت اکنون ۲۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود که ممکن است این مبلغ افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، غلامرضا رضایی فر در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مردم می توانند مشکل مناسب سازی منزل خود را با سامانه معبر مطرح کنند و این مورد در سامانه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، افزود: تمام شهروندان در صورت داشتن مشکل مناسب سازی می توانند به سامانه معبر با شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ پیامک ارسال کنند.

وی با بیان اینکه سامانه معبر سامانه خوبی است اما تاکنون از ظرفیت آن خوب استفاده نشده است، افزود: شهروندان می توانند از طریق سامانه معبر، فردی که در خانه اش مشکل جسمی دارد و خانه اش دسترس پذیری ندارد، به ما معرفی کنند و ما از طریق واحدهای مربوطه ۲۰ میلیون تومان بلاعوض می پردازیم و سعی می شود برای مناسب سازی آن خانه اقدام شود.

وی ادامه داد: برای مناسب سازی و تغییرات سرویس بهداشتی و تردد به حیاط یا آشپزخانه، کمک می کنیم و مشاوره می دهیم. اگر مناسب سازی مربوط به محل زندگی آنها باشد، ما با شهرداری و اگر مربوط به محل کار باشد با دستگاه مربوطه هماهنگ می کنیم.

رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور گفت: بیشتر پیام هایی که به سامانه معبر می دهند، غیرمربوط است البته بیشتر پیام های سامانه و تلفن های helpline یا اورژانس اکثر قریب به اتفاق پیام ها خواسته یا ناخواسته غیرمرتبط است. طبیعی است چون بسیاری از افراد نمی دانند یا اشتباه می کنند.

رضایی فر افزود: بسیاری از افراد به این سامانه در رابطه با مستمری پیام می دهند یا کارهای دیگری با سازمان بهزیستی دارند و پیام می دهند که ما آنها را هم هدایت می کنیم که از کدام مسیر باید به پاسخ خود برسند. اما بسیاری از پیام ها کاملا بی ربط است و عمده پیام هایی که مرتبط است، مربوط به شهرداری و بعد سازمان بهزیستی است و ما آنها را به شهرداری ارجاع می دهیم.

وی ادامه داد: با ارسال پیام مرتبط به سامانه معبر، ما از طریق واحد خود با استان مربوطه مکاتبه می کنیم و بعد از چند هفته، نامه "پیرو" می زنند یا حتی با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری سعی می کنند آن مشکل برطرف شود.

رئیس دبیرخانه پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور گفت: گاهی مناسب سازی در پروژه های عمرانی قرار می گیرد؛ مثلا خیابانی مشکل دارد و شهرداری پاسخ می دهد که این مساله جزو پروژه های عمرانی سال آینده است وتامین اعتبار نشده است. ما این مسائل را به اطلاع فرد می رسانیم که شما باید چند ماه صبر کنید.

رضایی فر افزود: برخی مسائل مناسب سازی نیز هزینه زیادی نمی خواهد، همکاری می کنند و برطرف می شود که بسیار اتفاق افتاده است اما گاهی اوقات نیز انجام نمی شود.

وی ادامه داد: برخی از اقدامات زمانبر است. اغلب دستگاه ها برای مناسب سازی همکاری می کنند. به نظر می رسد چندان از ظرفیت سامانه معبر استفاده نمی شود و باید در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری شود.

کد خبر 98481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =