مانور برق گرفتگی و آتیش سوزی و امداد و نجات

مانور ایمنی در برابر برق گرفتگی وقطع برق واطفای حریق و واکنش در شرایط اضطراری در مرکز سالمندان پردیس شهرستان بجنورد با حضور مدیر کل برگزار شد.

برگزاری مانور تخلیه در شرایط اضطراری مرکز شبانه روزی سالمندان پردیس شهرستان بجنوردبا حضور مدیر کل  بهزیستی، معاون حوزه اجتماعی ، ریس بهزیستی شهرستان بجنورد و با همکاری پرسنل  بهزیستی ، اورژانس اجتماعی  هلال احمر، آتش نشانی ،پلیس راهنمایی رانندگی و اورژانس 115

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بجنورد : همزمان با پنجم دی روز ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور برق گرفتگی  و واکنش در شرایط اضطراری، صبح  سه شنبه  با مشارکت ستاد مدیریت بحران شهرستان  بجنورد در محل مرکز سالمندان پردیس اجرا شد. این مانور با همکاری، اورژانس، هلال احمر، ادارات آنش نشانی وبرق، اورژانس پزشکی واورژانس اجتماعی و و راهنمایی و رانندگی و ستاد مدیریت بحران اداره کل بهزیستی برگزار شد. مدیریت مانور سعیده روحانی ریاست اداره بهزیستی شهرستان بجنوردگفت :از ویژگی های مهم بلایای طبیعی یکی قابل پیش بینی نبودن و سرعت فوق العاده وقوع آن است. در رویارویی با بلایای طبیعی سخن از ماه ها روزها و حتی ساعت ها نیست سخن از ثانیه ها و دقیقه ها است. تدبیر آتش سوزی نه در آن ثانیه ها که در روزها و سالهای متمادی قبل از آن امکان پذیر است. حوادث را امروز و در سکون و آرامش زمین را درمی یابیم نه در فردای تلاطم و خشم زمین. مانور پاسخی است به این نیازها و راه حلی برای مسئله وباید بتوانیم بحران را درلحظه حادثه در کمترین زمان ممکن مدیریت کنیم . روحانی دراین مانور با پرسنل واحدهای شرکت کننده در مرکز  پردیس  با نحوه عملکرد و پناه گیری و رعایت اصول ایمنی در زمان بروز قطع برق وبرق گرفتگی و و چگونگی رسیدگی به مصدوم فرضی وامدادونجات واطفای حریق  توسط پرسنل هلال احمر و اورژانس  وآتش نشانی آشنا شدند. سعیده روحانی  در جریان برگزاری این مانوردر گفتگو بااعضای کمیته بحران گفت : اشاره به اینکه علاوه بر آموزش‌های متداول، اجرای مانورهای مختلف در مراکز  مختلف در دستور کار است، اظهار کرد: اداره بیش از ۳۵مرکز دارد و از ادارات مهم زیر ساختی و تأثیر گذار به حساب می‌آید و باید از هر لحاظ آماده هر گونه حادثه باشد. ریس بجنورد   با بیان اینکه زمان وقوع حوادث طبیعی از جمله برق وزلزله وآتش سوزی مشخص نیست و باید در کمترین زمان ممکن آنچه فرا گرفته‌ایم را با حفظ خونسردی اعمال کنیم، گفت: عموم مردم باید مکان‌هایی که در منزل و یا محل کار امن برای پناه گیری است را شناسایی کنند و کارمندان در اتاق‌ها و محل کار خود به طور مستمر تمرین‌های پناه گیری را انجام دهند. وی در ادامه از حضور مدیرکل بهزیستی استان آقای توحیدی مقدم و معاون امور اجتماعی و مدیریت پدافند غیرعامل استان وکلیه پرسنل بهزیستی و اعضای کمیته بحران تقدیروتشکر کردند . سعیده روحانی در ادامه بیان کرد: همه باید آموزش‌ها را جدی بگیرند چراکه حادثه هیچگاه از قبل خبر نمی‌کند و با توجه به اینکه کشور ما حادثه خیز است با حفظ آمادگی و گذراندن دوره‌های آموزشی باید بتوانیم بحران را در حادثه مدیریت کنیم. کارشناس آتش نشانی شهرستان بجنورد  با اشاره به اینکه دریافت آموزش آمادگی در برابر مخاطرات بر همگان تکلیف است، اظهار کرد:آتش نشانی وهلال احمر   نیز در مواقع بحرانی پا به پای اورژانس  در همه حوادث جز اولین گروه‌هایی است که حضور پیدا می‌کند. وی اضافه کرد: بر همین اساس لازم دانستیم در کنار کارهای اجرایی و عملیاتی تخصصی خود آموزش‌های مورد نیاز امداد و نجات را در این مرازتمرین کنیم. روحانی گفت: در این مانور نیز همه همکاران حاضر نسبت به مواردی که باید آنها در برابر برق گرفتگی وآتش سوزی وامدامدنجات واطفای حریق.انجام دهند را رعایت می‌کردند و این مهم در مانور تخلیه و پناه گیری مشاهده شد.

مانور برق گرفتگی و آتیش سوزی و امداد و نجات

مانور برق گرفتگی و آتیش سوزی و امداد و نجات


مانور برق گرفتگی و آتیش سوزی و امداد و نجات

مانور برق گرفتگی و آتیش سوزی و امداد و نجات

مانور برق گرفتگی و آتیش سوزی و امداد و نجات

مانور برق گرفتگی و آتیش سوزی و امداد و نجات


مانور برق گرفتگی و آتیش سوزی و امداد و نجات


کد خبر 98226

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد