تشریح  اهداف و خدمات موبایل سنتر(مرکز سیار کاهش آسیب)

به گزارش روابط عمومی، پرویز پروین، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان گفت: سیاست اصلی اداره کل بهزیستی استان، ترویج و گسترش پیشگیری است تا خدمات شایسته و تاثیرگذاری در راستای کاهش آسیب ها ارائه دهد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بیان کرد: سعی داریم ساماندهی خرده فروشان و معتادان و حمایت از مراکز فعال در این زمینه، مقطعی نبوده و حالت تثبیتی داشته باشد تا در بحث توانمندسازی بهبود یافتگان، بیش از پیش ورود پیدا کنیم.

پروین افزود: توزیع لباس و پوشاک مناسب نیز راهنمایی و ارجاع معتادانی که آمادگی مراجعه به مراکز ترک اعتیاد را دارند، از خدمات مرکز سیار کاهش آسیب (موبایل سنتر) است.

وی تاکید کرد: شناسایی مناطق آسیب‌خیز و در معرض آسیب در مناطق تحت پوشش، شناسایی معتادان تزریقی، توزیع وسایل کاهش آسیب بین معتادان، اخذ تست اچ. آی. وی، هماهنگی واکسیناسیون هپاتیت ب، غربالگری علامتی سل و ارجاع موارد مشکوک به مراکز بهداشتی از خدمات موبایل سنتر است.

این مسئول با بیان اینکه شناسایی بانوان معتاد مراجعه‌کننده به پاتوق‌ها نیز از دیگر خدمات موبایل سنتر به افراد دارای سوءمصرف مواد است، تصریح کرد: مرکز سیار کاهش آسیب موبایل سنتر از مراکز تحت نظارت بهزیستی شهرستان اردبیل، فعالیت خود را از سوم آبان آغاز کرده‌ است.

پروین  ادامه داد: مرکز سیار کاهش آسیب مجهز به یک دستگاه خودروی ون مناسب‌سازی شده است و در مواردی که فرد معتاد علاقه یا انگیزه‌ای برای ترک اعتیاد ندارد و یا هنوز موفق به ترک اعتیاد نشده است، خدمات کاهش را در مناطق آسیب‌خیز ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به ارائه خدمات به ۱۲ پاتوق معتادان توسط مرکز سیار کاهش آسیب (موبایل سنتر)، خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم  سال ۱۴۰۲  بیش از ۳۰۰۰ خدمات سیار در این پاتوق‌ها انجام خواهد شد و خدمات‌دهی و فعالیت تیم‌های سیار روز به روز ارتقا خواهد یافت.

گفتنی است این مرکز به وسیله "اتومبیل ون "وارد مناطق پر خطر، زیر پل ها، مناطق آسیب خیز و پاتوق ها شده و به بیماران پرخطر خدمات شامل مددکاری، روانشناسی و غیره ارائه می دهد.

کد خبر 98187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد