مسکن معیشت محور گام جدید دولت برای رفع مشکل مسکن مددجویان

اولین جلسه برنامه ریزی جهت آغاز طرح (احداث مسکن معیشت محور با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و وزارت راه و شهرسازی) به دعوت وزارت راه و شهرسازی و با حضور مدیران کل بهزیستی قم و یزد برگزار شد .

سید صادق میرئی مدیر کل بهزیستی استان قم ضمن اعلام این خبر افزود : اولین جلسه برنامه ریزی جهت آغاز طرح (احداث مسکن معیشت محور با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و وزارت راه و شهرسازی)، به مدیریت قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و با حضور مدیران کل راه و شهرسازی و بهزیستی استان های قم و یزد در وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

میرئی افزود : با عنایت به تفاهم‌نامه اخیر امضا شده با وزارت راه و شهرسازی، طرح مسکن معیشت محور ابتدا به صورت پایلوت در استان های مذکور و از سال آینده در تمامی کشور عملیاتی خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی قم خاطر نشان کرد : این تفاهم نامه با هدف کمک به تأمین مسکن معیشت محور افراد دارای معلولیت و مددجویان فاقد مسکن تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در مناطق شهری و روستایی و با اولویت احداث واحدهای یک طبقه حیاط دار و جلو گیری از اسکان متمرکز مددجویان، منعقد شده است.  

 وی افزود:تمامی مددجویان فاقد مسکن معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی، افراد دارای معلولیت اعم از جسمی، نابینا، ناشنوا، ضایعه نخاعی، اعصاب و روان، ذهنی و... و همچنین افراد سرپرست خانواده دارای حداقل دو عضو معلول و افراد سرپرست خانواده دارای ایتام تحت پوشش بهزیستی که از سوی این سازمان معرفی می شوند، مشمول این تفاهم نامه هستند.

میرئی ادامه داد :در این تفاهم نامه سازمان بهزیستی متعهد شده است تا با پرداخت کمک بلاعوض به میزان یک صد میلیون تومان برای افراد فاقد مسکن تحت پوشش از محل منابع اعتباری در اختیار چهارچوب قوانین بودجه سنواتی؛ به این افراد کمک کند و این مبلغ برای خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول به دویست میلیون تومان افزایش می یابد که  این اعتبار در سالهای آینده قابل افزایش است.

کد خبر 98180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد