فرماندار شهرستان مهران:به رسمیت شناختن حقوق افراد دارای معلولیت حائز اهمیت است

علی عباس شفیعی فرماندار شهرستان مهران گفت: به رسمیت شناختن حقوق افراد دارای معلولیت حائز اهمیت است و مصوبات جلسات باید دقیق عملیاتی شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهران، علی عباس شفیعی روز یکشنبه در جلسه شورای مناسب سازی محیط معلولان و جانبازان و با حضور اعضا در سالن جلسات فرمانداری افزود: با انجام امر مناسب سازی حضور افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان در جامعه پر رنگ ترخواهد شد که این قشر بتوانند از حقوق برابری با دیگر شهروندان برخوردار باشند.

وی افزود: تکریم و احترام به معلولین از وظایف اصلی ماست و دستگاه های مرتبط، ملزم به فراهم نمودن بستر رفاه و نشاط معلولان هستند.

وی بیان کرد: همچنین با استناد به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان باید مناسب سازی و شرایط لازم برای بهره گیری و استفاده معلولان از امکانات اداری در تمامی ادارات و ارگانهای دولتی فراهم شود.

فرماندار شهرستان مهران خاطر نشان کرد:بهسازی معابر، ورودی های مراکز خدماتی، حذف موانع در معابر، تسهیل در امور معلولان در سطح شهر، بررسی مشکلات حضور معلولان در اماکن ورزشی و لزوم رسیدگی بیشتر برای آسان سازی و بهسازی رفت و آمد معلولان در معابر سطح شهر از مهم ترین موضوعاتی است که بر آن ها تاکید داشته و انتظار داریم مورد توجه دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

وی افزود:علاوه بر اهمیت در نظر گرفتن امکانات برای معلولان، ایجاد فرهنگ به رسمیت شناختن حقوق افراد دارای معلولیت نیز حائز اهمیت است، چرا که اگر حقوق افراد دارای معلولیت به رسمیت شناخته شود، زیرساخت‌ها نظیر مناسب‌سازی فیزیکی با توجه بیشتر و همت والاتری به نتیجه خواهد رسید.


 

کد خبر 98108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد