تامین مسکن معیشت محور مددجویان بهزیستی  در تفاهم نامه همکاری مشترک دو وزارتخانه راه و شهرسازی و تعاون،کار و رفاه اجتماعی

تفاهم نامه همکاری مشترک شماره ۲ با موضوع کمک به تامین مسکن معیشت محور افراد معرفی شده‌ از سوی سازمان بهزیستی فی مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ؛منعقد شد.

علی ربوبی رئیس مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه با هدف کمک به تأمین مسکن معیشت محور افراد دارای معلولیت و مددجویان فاقد مسکن تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در مناطق شهری و روستایی و با اولویت احداث واحدهای یک طبقه حیاط دار و جلو گیری از اسکان متمرکز مددجویان، منعقد شده است.  

 وی افزود:تمامی مددجویان فاقد مسکن معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی، افراد دارای معلولیت اعم از جسمی، نابینا، ناشنوا، ضایعه نخاعی، اعصاب و روان، ذهنی و... و. و همچنین افراد سرپرست خانواده دارای حداقل دو عضو معلول و افراد سرپرست خانواده دارای ایتام تحت پوشش بهزیستی که از سوی این سازمان معرفی می شوند، مشمول این تفاهم نامه هستند.

ربوبی گفت:در این تفاهم نامه سازمان بهزیستی متعهد شده است تا با پرداخت کمک بلاعوض به میزان یک صد میلیون تومان برای افراد فاقد مسکن تحت پوشش از محل منابع اعتباری در اختیار چهارچوب قوانین بودجه سنواتی؛ به این افراد کمک کند و این مبلغ برای خانواده های دارای حداقل دو عضو معلول به دویست میلیون تومان افزایش می یابد که  این اعتبار در سالهای آینده قابل افزایش است.

رییس مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمندسازی سازمان بهزیستی در خصوص تعهدات وزارت راه و شهر سازی در این تفاهم نامه نیز، گفت:اختصاص حداقل ده درصد از پروژه های در دست احداث در قالب طرح نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و یا کارگزاران و توسعه گران مورد تایید آنها با اولویت واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالاتر و به صورت غیر متمرکز به افراد واجد شرایط تحت پوشش بهزیستی؛ تامین زمین برای افراد واجد شرایط در قالب واحدهای یک طبقه حیاط دار با رویکرد احداث مسکن معیشت محور به صورت اجاره ۹۹ ساله در مناطق دارای ظرفیت تامین زمین، پیگیری اجرای معافیت های مرتبط با آماده سازی زمین، عوارض صدور پروانه ساختمانی و حق انشعابات آب، فاضلاب، برق، گاز، نظام مهندسی و تخفیفات مرتبط با بیمه و مالیات برای افراد تحت پوشش جانمایی شده و... از تعهدات وزارت راه و شهرسازی هستند.

وی افزود:همچنین اجرای مصوبه ششمین جلسه شورای عالی مسکن برای خانواده های دهک های ۱تا ۴ درآمدی تحت پوشش بهزیستی(موضوع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۴۰۰ میلیون تومانی برای دهک های ۱ و۲ و تسهیلات قرض الحسنه ۳۰۰ میلیون تومانی برای دهک های ۳ و ۴ از محل صندوق ملی مسکن) و حذف الزام به پرداخت آورده اولیه توسط افراد واجد شرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی در زمان افتتاح حساب و قبل از تخصیص پروژه، از دیگر تعهدات وزارت راه و شهرسازی دراین تفاهم نامه هستند.

کد خبر 97747

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد