جلسه تفاهم نامه طرح غربالگری بینایی و شنوایی بهزیستی با آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد

صبح امروز، ۲۹  آذر ماه جلسه هماهنگی اداره کل بهزیستی خوزستان و اداره کل آموزش و پرورش استثنایی، پیرامون اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه خدمات غربالگری بینایی و شنوایی، با حضور سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان و مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان، در محل سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استثنایی خوزستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان صادق خجسته، سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان، ضمن ابراز خرسندی از تعاملات سازنده و موثر این دو دستگاه گفت: طبق تفاهم نامه کشوری بین سازمان بهزیستی  کشور و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، غربالگری شنوایی و بینایی کودکان مقطع پیش دبستانی به عهده آموزش و پرورش استثنایی خواهد بود و کودکان غربال شده در مرحله تشخیص و مداخلات به بهزیستی ارجاع داده می شوند.

وی با اشاره به وجود ۳۵۶ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در سطح استان افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون غربالگری بینایی بیش از ۲۲۵ هزار کودک ۳ تا ۶ سال و غربالگری شنوایی ۵ هزار کودک ۳ تا ۵ سال توسط بهزیستی خوزستان انجام شده است.

خجسته ابزار امیدواری کرد همکاری این دو سازمان در غربال بینایی و شنوایی کودکان،گامی بزرگ در شناسایی انواع معلولیت ها  و انجام مداخلات به موقع برای کودکان باشد.

در ادامه این جلسه علی ممبینی، مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی نیز به ارائه گزارشی از ظرفیت ها و زیرساختهای لازم برای اجرای برنامه غربالگری شنوایی و بینایی در اداره آموزش و پرورش استثنایی پرداخت.

کد خبر 97725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد