پرداخت حق پرستاری به معلولین ساکن در خانه 

سرپرست بهزیستی استان زنجان از  پرداخت حق پرستاری به خانواده هایی که معلولین را در خانه و کنار خانواده نگهداری می کنند خبر داد و گفت : با بررسی شرایط توانخواه و خانواده، بهزیستی نسبت به برقراری مستمری و کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری خانواده محور برای توانخواه اقدام می کند و فرد در بستر خانواده  علاوه بر بهبود شرایط روحی از حمایت‌های بهزیستی  نیز برخوردار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، روح الله خدابنده لو با اعلام حمایت از خانواده های دارای معلول بسترگرا عنوان کرد: این حمایت در راستای توانمند سازی افراد دارای معلولیت وتشویق به نگهداری این افراد در خانواده و پیشگیری از تمایل خانواده ها به  واگذاری فرزندان خود جهت نگهداری در مراکز شبانه روزی انجام می شود.

وی بیان کرد:  بیش ازیک هزار و ۲۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت  شدید و خیلی شدید از کمک هزینه حق پرستاری و مددکاری در خانواده استفاده کرده و ماهیانه مبلغی به عنوان حق پرستاری دریافت می کنند.  البته تعدادی نیز در نوبت دریافت حق پرستاری هستند که به محض تخصیص اعتبار از طرف سازمان بهزیستی مشمول دریافت حق پرستاری خواهند شد

خدابنده لو یادآور شد:  نزدیک به ۴۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی علاوه بردریافت حق پرستاری، کمک هزینه های ماهانه و مستمر دریافت می کنند و در حال حاضر مددجوی پشت نوبت دریافت مستمری و حق پرستاری ضایعه نخاعی در استان وجود ندارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بر حسب مصوبه مجلس شورای اسلامی امسال نیز حق پرستاری و یارانه مراکز غیردولتی توانبخشی ۴۰ درصد افزایش یافته است، یادآور شد: بر اساس این تصویب نامه افراد دارای آسیب نخاعی و افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و یکصد هزار تومان دریافت می کنند.

کد خبر 97610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد