در رسانه| با ۱۴۸۰، دیگر نگران هزینه و دوری از مشاور نباشید

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: مشاوران مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در راستای مشاوره، پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی و ارتقاء سلامت روان تماس‌گیرندگان، به صورت تلفنی به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند.

شهناز آقاخانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی، با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد سازمان بهزیستی پیشگیری است، اظهار کرد: امروزه افراد برای بهتر زیستن و غلبه بر مشکلات خود نیازمند آگاهی هستند و این امر از طریق مشاوره با افراد متخصص محقق می‌شود. مشاوره بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: اداره‌کل بهزیستی استان زنجان نیز در راستای اهداف پیشگیرانه و ارتقائ سلامت روان آحاد جامعه در سطح استان در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات مشاوره‌ای و روان شناختی و بهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های تخصصی موجود در سطح استان اقدام به گسترش و حمایت از مراکز مشاوره‌ای کرده است.

این مسئول با بیان اینکه هر مشاور به صورت جداگانه اقداماتی همچون مشاوره، راهنمایی و ارجاع را انجام می‌دهد، تصریح کرد: مشاوران مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در راستای مشاوره، پیشگیری از اختلالات و مشکلات روانی و ارتقاء سلامت روان تماس گیرندگان، به صورت تلفنی به ارائه خدمات مشاوره می‌پردازند.

آقاخانی ادامه داد: خدمات خط مشاوره ۱۴۸۰ رایگان بوده و همه مردم از ۸ صبح تا ساعت ۲۴ می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای این خط در زمینه فردی و خانواده، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، شغلی، مشاوره پیش از ازدواج و پیشگیری از اختلالات روانی و اجتماعی تماس بگیرند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان عنوان کرد: ناشناخته ماندن مشاور و تماس‌گیرنده، دسترسی سریع به مشاور از هر نقطه استان، احساس امنیت بیشتر در بیان عواطف و احساسات، سودمندی مشاوره تلفنی برای افراد شاغل و افراد دارای معلولیت و افراد کم‌رو و ... بخشی از مزایای مشاوره ۱۴۸۰ است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵ هزار و ۵۵۲ نفر با خط ۱۴۸۰ تماس گرفته و از خدمات آن استفاده کردند که در ۸ ماهه سال‌جاری نیز ۱۲ هزار و ۷۷۹ تماس موفق داشته‌ایم و بیشتر تماس‌ها در زمینه مشکلات فردی و بین فردی (مشکلات میان همسران، والد و کودک) بوده است.

کد خبر 97609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد