دیدار مدیر کل بهزیستی فارس با حضرت حجه الاسلام و المسلمین محی الدین طاهری تولیت آستان مقدس امامزاده حضرت سید علاالدین الحسین(ع)

دیدار مدیر کل بهزیستی به همراه معاون پشتیبانی و منابع انسانی،رییس اداره حراست و مدیر روابط عمومی بهزیستی فارس با حضرت حجه الاسلام  والمسلمین محی الدین طاهری تولیت آستان مقدس امامزاده حضرت سید علاالدین الحسین(ع) و دبیر جامعه روحانیت شیراز در دفتر تولیت آستان مقدس امامزاده سید علاالدین الحسین انجام شد. 

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:
حضرت حجةالاسلام  و المسلمین محی الدین طاهری تولیت آستان مقدس امامزاده حضرت سید علاالدین الحسین(ع) در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از خدمات مجموعه بهزیستی،کارکنان و مدیریت بهزیستی فارس و مقدس شمردن کار در بهزیستی به جهت خدمت رسانی به افرادی که گاها زبان تشکر هم ندارند و یا متوجه آن خدمت نیستند گفت:شما در بهزیستی خدمت رسانی به ضعیف ترین افرادی که غالبا مشکلات دیگری هم در کنار ضعف مالی دارند را انجام می دهید.
و این ها افرادی هستند که از خانواده هم رانده شدند یا عاطفی یا از نظر نگهداری،البته برخی از خانواده ها هم با عشق از عضو معلول نگهداری می کنند.
بخشی که زیر نظر شما در بهزیستی هست افرادی هستند که چندین مشکل را یدک می کشند و این مسئولیت شما را سنگین کرده است چون ارتباط گرفتن با این افراد هم دشوار است.
آنچه انسان را علاقه مند خدمت به این افراد می‌کند عشق به خدا است.
باید به خدمتگزارن به این‌ افراد توجه شود ،از نظر فرهنگی،تفریحی و ... به ایشان از طرف حکومت اسلامی توجه شود و برنامه هایی برای ایشان ترتیب داده شود که بدانند بخاطر خدمت به قشر ضعیف جامعه دیده می شوند و گمان نکنند کسی قدردان زحمات آن ها نیست.
نباید به مجموعه های نگهداری معلولان صرفا نگاه اقتصادی شود چرا که معلولان و سالمندان و احترام به آن ها سفارش دین اسلام و کاری خیریه است و این خدمت وسیله قرب انسان خواهد بود.
خدمتگزاران به این افراد باید بدانند که افراد ضعیف تر برکت بیشتری برای مجموعه آن‌ها دارند
مراکز مشاوره ای که عملکرد مثبت دارند تقویت شوند و در راستای حفظ ارزش ها و تحکیم بنیان خانواده  تا حد ممکن تلاش کنند.
کیفیت عملکرد و خدمات در خیریه ها افزایش یابد و خیریه ها هم به سمت توانمندسازی افراد پیش بروند و خدمات را هدفمند ارائه دهند.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس در این نشست ضمن ارائه توضیحات در خصوص عملکرد معاونت های تخصصی بهزیستی فارس،گفت:بهزیستی به عنوان دستگاهی خدمت رسان و تخصصی به عنوان دبیر ستاد هماهنگی مناسب سازی استان ،دبیر ستاد کودکان کار و خیابان ،دبیر شورای سالمندان استان  و دبیر شورای مشارکت های مردمی استان،که با ریاست استاندار تشکیل می گردد فعالیت می کند. 
او در ادامه با تشریح حجم کار و فعالیت های متنوع بهزیستی اظهار داشت: ارائه خدمات تخصصی در زمینه کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی،خدمات تخصصی اورژانس ۱۲۳،قرنطینه و نگهداری زنان ودختران آسیب دیده یا در معرض آسیب،خانه های کودک و نوجوان بهزیستی فارس که کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست را نگهداری و ساماندهی می‌کنند و خدمات پیشگیری ازمعلولیت ها از جمله غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال،غربالگری شنوایی نوزادان و آموزش های پیشگیرانه به دانش آموزان تنها بخشی از فعالیت های تخصصی بهزیستی است.
لیکن علیرغم حجم کار و شاخه های متنوع خدمات موضوع نظارت را بصورت جدی در دستور کار داریم.
هوشیار با اشاره به ثبت نام  از جامعه هدف بهزیستی فارس در طرح نهضت مسکن ملی گفت: چالش اصلی مددجویان ما سهم آورده است،سازمان بهزیستی کشور در قالب مبالغ بلاعوض و وام مبالغی را به پروژه تزریق می کند و درحال حاضر هم بدنبال تهاتر با سازندگان و رفع مشکل سهم آورده مددجویی است.
در سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ واحد مسکونی با طرح های مسکن  دومعلولی و سه معلولی بهزیستی و بنیاد مسکن و کمک گروه های جهادی و خیرین به مددجویان واگذار شده است ،بخصوص در روستاها در زمینه مسکن دو معلولی و سه معلولی چتلش های کمتری داریم.
در مبحث بیمه و اشتغال نیز با ارائه مشوق هایی از قبیل تسهیلات بانکی کم بهره به کارفرمایانی که جامعه هدف بهزیستی را مشغول به کار کنند و همچنین با یارانه جبران عدم کارایی در مسیر توانمند سازی جامعه هدف قرارداریم.
برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات مددجویان در مناسبت های مختلف و ایجاد ۳۰ خانه صنایع دستی برای آموزش و ایجاد اشتغال مددجویان که با تفاهم نامه مشترک فی مابین بهزیستی فارس و اداره صنایع انجام شده است نیز از اقداماتی است که در راستای اشتغال مددجویان انجام شده است. 
مدیر کل بهزیستی فارس در پایان اظهار داشت:خدارا شاکریم که این توفیق خدمت را در بهزیستی برای ما  و به عنوان رزق ما قرار داده است.

کد خبر 97534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد