آیین نکوداشت روز روانشناس به میزبانی بهزیستی فارس

آیین نکوداشت روز روانشناس با حضور مدیر کل و شورای معاونین بهزیستی،معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری،مدیر بهزیستی شهرستان شیراز،رییس و اعضای کانون روانشناسان فارس،رئیس مرکز مشاوره دانشگاه شیراز،روانشناسان و مشاوران بهزیستی فارس و جمعی از روانشناسان و مسئولین استانی در سالن جامعه معلولین شیراز برگزار شد.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس در این مراسم ضمن تبریک روز روانشناس گفت؛روانشناسان ومشاوران باید به سلامتی خود هم توجه کنند،
 هوشیار هدف از برگزاری این گونه همایش ها را ارتقا سواد سلامت روان ،بررسی تمهیدات و برنامه های پیشگیرانه آسیب های اجتماعی و روانی،جلب توجه روانشناسان به ارتقا سلامت روان شخصی خود،توجه به پرورش و ارتقا اخلاق حرفه ای و حفظ حرمت خانواده روانشناسی عنوان کرد و افزود  امید است این روز جایگاه اصلی خود را پیدا کند.
او در ادامه گزارشی از خدمات تخصصی مشاوران و روانشناسان بهزیستی فارس ارائه نموده و گفت در 
۲۳ مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی فارس در سال گذشته ۶هزار نفر خدمت گرفتند و هم استانی ها با گرفتن شماره ۱۲۳ بیش از ۱۹ هزار تماس موفق داشته و خدمات تخصصی حضوری و غیر حضوری دریافت نموده اند،خط مشاوره تلفنی رایگان۱۴۸۰ بهزیستی فارس هم بیش از ۱۴۸ هزار تماس موفق از سراسر استان داشته است.

مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به ثبت کانون روانشناسان بهزیستی فارس در سال گذشته از روانشناسان ومشاوران خواست که  ضمن همراهی با سامانه غربالگری اضطراب جهت کنترل و درمان آسیب های اضطراب دوران کودکی با بهزیستی فارس همکاری کنند.
هوشیار همکاری روانشناسان سراسر استان با تیم محب جهت مداخلات روانشناسی و اجتماعی در بلایا و همچنین طرح پایلوت "هر فرزند یک مشاور" که مقرر است جهت فرزندان خانه های کودک ونوجوان و فرزندان امداد بگیر بهزیستی فارس اجرا شود  را هم زمینه های دیگر همکاری وهمراهی روانشناسان استان با بهزیستی عنوان کرد .

دکتر  صدرالله خسروی رئیس نظام روانشناسان استان فارس هم در این برنامه بهزیستی را یک قدم از سازمان نظام روانشناسی پیشتر عنوان کرد و گفت؛تسهیل فرایند مجوزها و کسب و کار با نظارت های علمی هدف ما در سال پیش رو است.
او در ادامه افزود باید در جهت توانمند سازی هر چه بیشتر روانشناسان و مشاوران برنامه ریزی شود چرا که بدون حرفه ای بودن نمی شود کار روانشناسی انجام داد،باید 
دکتر خسروی همچنین اظهار داشت باید از ظرفیت روانشناسان مجرب بهزیستی هم درراستای آموزش و افزایش اطلاعات روانشناسان استفاده کنیم.
رئیس نظام روانشناسان استان راه کار برون رفت از چالش ها را هم گرایی عنوان کرد و گفت: باید همگی بصورت یک تیم و نهاد عمل کنیم.

فاتحی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس هم اظهار داشت بیشترین تعامل روانشناسان بهزیستی با معاونت پیشگیری در دادگستری است و تعهد و تخصص روانشناسان  در حل و رسیدگی به پرونده های قضایی بسیار حائز اهمیت است. 
 فاتحی روانشناسان را از ارکان معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس عنوان کرد.
 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس به بخشی از فعالیت های مرکز پژوهشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی  دادگستری اشاره کرد و به بیان زمینه های همکاری مشترک بهزیستی و دادگستری در مجتمع شوق زندگی که اولین مرکز حمایتی قضایی آسیب های اجتماعی در استان است پرداخت و اظهار داشت که با تشریک مساعی می توان از ایجاد و توسعه آسیب های اجتماعی  پیشگیری نمود.
 لازم به ذکر است تقدیر از روانشناسان پیشکسوت و برجسته حسن ختام این آیین نکوداشت بود.

کد خبر 107421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد