در رسانه| جشنواره ورزشی جام بلند همتان ویژه معلولان استان اردبیل برگزار شد

اردبیل - ایرنا - مرحله استانی اولین جشنواره ورزشی جام بلند همتان ویژه معلولان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرحله استانی اولین جشنواره جام بلند همتان ویژه معلولان استان اردبیل روز شنبه با همکاری هیات ورزش روستایی، عشایری و بازی‌های بومی و محلی و اداره کل بهزیستی در ۶ رشته ورزشی و با حضور ۴۰ ورزشکار معلول با محوریت بازی‌های بومی محلی ویژه معلولین (cbr) برگزار شد.

این جشنواره ورزشی با حضور ۴۰ ورزشکار معلول از سراسر استان در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه یکی از مصادیق توانمندسازی معلولان فعالیت‌های ورزشی است، گفت: بر این اساس توسعه ورزش معلولان در صدر برنامه‌های اداره کل بهزیستی استان اردبیل قرار دارد.

رضا محمدی افزود: این مسابقات در راستای توانمندسازی افراد معلول، برابرسازی فرصت‌ها و تلاش در جهت افزایش مشارکت اجتماعی افراد داری معلولیت برگزار می‌شود.

رئیس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل نیز گفت: طبق تفاهم‌نامه فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی و سازمان بهزیستی در جهت شناسایی استعدادهای افراد معلول و ظرفیت‌سازی و ساماندهی آنها برای حضور در رقابت‌های ورزشی و همچنین تیم‌سازی برای حضور افراد معلول در اجتماع این مسابقات در مرحله اول به صورت شهرستانی و هم‌اکنون در استان برگزار شد.

علی تقی‌زاده افزود: در اولین دوره جشنواره بازی‌های بومی و محلی ویژه معلولان استان اردبیل شرکت‌کنندگان در ۶ رشته ورزشی از جمله هفت سنگ‌مهارتی، دوز فیزیکی، چوب کشی، یه قل دو قل، لی لی و دال پلان به رقابت پرداختند.

وی با بیان اینکه این مسابقات در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار شد، اظهار کرد: از بین شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها ۱۲ نفر انتخاب و برای حضور در مسابقات کشوری که بهمن ماه امسال در استان مازندران برگزارخواهد شد، اعزام می‌شوند.

به گزارش ایرنا ، ۵۲ هزار فرد دارای معلولیت در استان اردبیل شناسایی شده و این معلولیت‌ها شامل معلولیت‌های جسمی و حرکتی و همچنین معلولیت‌های ذهنی است.

استان اردبیل با جمعیت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

کد خبر 97519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد