تفاهم نامه همکاری فی ما بین ادارات کل بهزیستی و آموزش و پرورش استان اردبیل

به گزارش روابط عمومی، تفاهم نامه ای با هدف همکاری و مشارکت در اجرای طرح‌ها و برنامه های مشترک در حوزه صیانت از سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان در سطح استان اردبیل بین اداره کل بهزیستی و آموزش و پرورش، با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیرکل و معاونین امور توسعه پیشگیری و اجتماعی بهزیستی و مدیرکل آموزش و پرورش در دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری اردبیل منعقد گردید.

رضوان باقلاچی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری در این نشست گفت: در آخرین نشستی که برای مدیران کل سراسر کشور برگزار شد، با تاکیداتی جدی روی مسائل و آسیب های اجتماعی، قرار بر این شد تا کارگروه های ده‌گانه، فعالیت های خود را در سطح کشور با رویکرد مجموعه های مردمی شروع نمایند. طی این اقدام، مقرر شد تا مجموعه های مردم نهاد فعال در حوزه دانش آموزی بسیج شوند تا برنامه هایی را در زمینه های آموزشی، پرورشی و تربیتی در کنار آموزش و پرورش شروع نمایند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری ادامه داد: با پیگیری شخص استاندار، در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتباری برای دستگاه های اجرایی در نظر گفته شده که باید با برنامه های تعاملی و تفاهمی و استفاده از ظرفیت های موجود، در جهت کاهش این آسیب ها مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین امید داریم تا با انعقاد تفاهم نامه ها و نشست ها و گفت و گو های تخصصی، از ظرفیت دستگاه های اجرایی استفاده کرده و بسیاری از مشکلات مرتفع گردد.

در ادامه حامد رضایی، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در این نشست عنوان داشت: به لطف خدا تعاملات خوبی بین بهزیستی و آموزش و پرورش در سطح استان و شهرستان ها اتفاق افتاده و توافقات و خروجی های خوبی داشته است. در این تفاهم نامه هم فعالیت هایی از قبیل موارد مربوط به غربالگری های بینایی و اضطراب، در نظر گرفتن مربی های مجرب برای آموزش های لازم در حوزه امور اجتماعی و پیشگیری، حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل، حضور دوره ای تیم های سیار اورژانس اجتماعی جهت ارائه آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ... در نظر گرفته شده که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح‌ها، گام بزرگی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و صیانت از سلامت جسمی و روانی کودکان و نوجوانان برداریم.

کد خبر 97439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد