در رسانه| مدیرکل بهزیستی اردبیل:
کودکان کار و خیابانی در اردبیل آمار بالایی ندارند

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: کودکان کار و خیابانی در اردبیل آمار بالایی ندارند اما اگر همین آمار را در ابتدا بتوانیم به حداقل برسانیم در آینده با معضلات بزرگ روبرو نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی ظهر سه‌شنبه در آئین رونمایی و راه اندازی کمپین «نه به کار کودک» با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی عدم کمک مالی مستقیم به کودکان کار در اردبیل اظهار کرد: کودکان کار و خیابانی در اردبیل آمار بالایی ندارند اما اگر همین آمار را در ابتدا بتوانیم به حداقل برسانیم در آینده با معضلات بزرگ روبرو نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه مخالف حرفه‌آموزی کودکان نیستیم، افزود: متأسفانه این کودکان به جای تحصیل در مدرسه، در این ایام کودکی و نوجوانی مشغول کار می‌شوند که ما با شناسایی و کسب اطلاعات آن‌ها را در ایام تابستان برای مهارت‌آموزی به مرکز آموزش فنی و حرفه ای و کارگاه‌ها معرفی می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: یکی از آسیب‌های جدی که کودکان کار و خیابانی را تهدید می‌کند، ورود آن‌ها به مصرف مواد افیونی و سایر آسیب‌های اجتماعی است که قطعاً با برنامه‌ریزی و نگاه حمایتی سعی می‌کنیم تا بحث اعتیاد را حل و فصل کنیم.

رضایی با بیان اینکه لازم است برخی محیط‌های کاری که به عنوان شغل کاذب برای کودکان کار به حساب میاید، جمع‌آوری شود، ادامه داد: ۱۵ دستگاه مختلف اداری درگیر مسائل کودکان کار هستند که امیدواریم با همکاری این دستگاه‌ها شمار کودکان کار در استان به حداقل برسد و بتوانیم در کنار یکدیگر این اتفاق مثبت را رو به جلو ببریم.

محمدعلی کنعانی، مدیر مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مهر پارسا نیز با بیان اینکه ۱۲۲ پرونده فعال به صورت روزانه وجود دارد، افزود: کمپین «نه به کار کودک» با هدف خودداری شهروندان از کمک‌های نقدی و مستقیم به کودکان کار و خیابانی و با حمایت هنرمندان و خیران راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۹ آذر ماه به مناسبت شب یلدا ویژه برنامه و جشنی برای جامعه هدف در مجموعه ورزشی ۱۰ هزار نفری حسین رضازاده اردبیل برگزار خواهیم کرد از مردم می‌خواهیم با ارسال پیامک عدد یک به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۰۴۰۰ کودکان کار و خیابانی را به این مرکز معرفی کنند.

کد خبر 97220

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد