برخورداری ۲۰۰ بانوی سرپرست خانوار از حمایت بهزیستی 

سرپرست بهزیستی استان زنجان فراگیری مهارت آموزی در زمینه فنی وحرفه ای، کسب و کار وکارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار را راه گشا عنوان کرد و گفت : فراگیری مهارت های کسب و کار توانمند سازی به همراه دارد واز ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۲۰۰ بانوی  سرپرست خانوار و دختر خود سرپرست  از حمایت هایی چون اشتغال، بازنشستگی از طریق بیمه تأمین اجتماعی، دریافت سرمایه کار اولیه، دریافت وام خوداشتغالی و معرفی آنان به کارگاه‌های تولیدی وشرکت ها  و ... بهره مند شده اند. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو اظهار کرد:سازمان بهزیستی برنامه های حمایتی متعددی را برای این قشر دارد که پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان و دختران روستایی و عشایری و  بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری، پرداخت ودیعه مسکن به خانوارهای نیازمند و پرداخت کمک هزینه تحصیلی زنان سرپرست خانوار یا فرزندان و... از آن جمله است.

 وی نداشتن مهارت های تخصصی در یک حرفه را از جمله مشکلات استقلال فردی و اقتصادی  زنان سرپرست خانوار دانست و افزود: به منظور تأمین هزینه‌های اولیه زندگی خانوارهای تحت پوشش، ماهیانه مبلغ معینی بر اساس بعد خانوار به عنوان مستمری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ زن سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت مستمری در سازمان نیست وهمه زنان سرپرست خانوار این اداره کل مستمری بگیر می باشد ، تاکید کرد: عدم دریافت مستمری از ارگانها و سازمانهای حمایتی، اعم از مستمری بازماندگان، بازنشستگی و از کار افتادگی قانون استخدام کشوری، لشگری یا تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستایی و عشایری را یکی از شرایط پذیرش زنان سرپرست خانوار در بهزیستی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهزیستی حمایت های مستمر و غیر مستمرمنجمله پرداخت مستمری ماهیانه، بیمه های اجتماعی،پرداخت کمک هزینه آماده سازی شغلی در راستای فراگیری آموزش های فنی وحرفه ای وکسب وکار،  درمان، کمک هزینه تحصیلی و معیشتی و  ...را ارائه می کند، یادآور شد: هم اکنون یک هزار و ۲۴۶ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.‌

کد خبر 97052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد