ششمین اجلاس استانی نماز در گیلان برگزار شد/تقدیر از اداره کل بهزیستی گیلان بعنوان دستگاه برتر در امر ترویج فرهنگ نماز

صبح روز هجدهم آذرماه، ششمین اجلاس نماز در استان گیلان با موضوع "نماز نسل نو تمرکز بر نقش مدرسه و مسجد و دانشگاه" با حضور استاندار گیلان، نماینده ولی فقیه در استان ، مدیر ستاد اقامه نماز گیلان، ائمه جمعه و جماعات استان، دانشجویان، اساتید، دانش آموزان، فرهنگیان، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، مقام آوران ورزشی و مدیران دستگاه های اجرائی در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد.

آیت الله رسول فلاحتی با بیان اینکه باید برای تمدن سازی باید به واجبات دینی واسلامی به ویژه نماز توجه داشته باشیم، افزود: توجه به نماز به عنوان رکن دین موجب سعادت دنیا و آخرت خواهد شد.

استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت برگزاری نماز اول وقت و نماز جماعت در ادارات ودستگاه‌های اجرایی، گفت: همه ما برای ترویج فرهنگ اقامه نماز این فریضه عبادی و سیاسی مسئول هستیم و در این زمینه باید اهتمام جدی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: نماز فریضه عبادی، سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی است و موظفیم تا برای ترویج فرهنگ نماز توجه ویژه داشته باشیم.

عباسی بیان کرد: سرمایه‌گذاری برای ترویج این فرهنگ معنوی را باید یک ضرورت بدانیم و ستاد اقامه نماز باید به این مهم بپردازد.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها، امکانات و بسترها برای برگزاری نماز با اخلاصاستفاده شود، نشاط و معنویت در نماز را مهم برشمرد.

عباسی گفت: نماز جماعت و به جاآوردن این فریضه در اول وقت جزو سیره اولیاء الله است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی مولای متقیان حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را الگوی جامعی برای ما در راستای انجام فریضه نماز عنوان کرد و افزود: جاذبه برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و مکان‌های اقامه نماز باید فراهم شود و این امر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت پخش اذان هنگام نماز اظهار کرد: صدای اذان باید در شهرها، روستاها و ادارات استان شنیده شود و همه برای اقامه فریضه الهی نماز فراخوانده شوند.

عباسی با بیان اینکه رسانه‌ها، مدیران و فرمانداران در گیلان باید از فرصت تبیین فرهنگ نماز استفاده کنند، با تاکید بر توجه بیشترنسبت به این مقوله معنوی در محیط‌های آموزشی افزود: آموزش و پرورش باید مسائل تربیتی و انسان سازی را مورد توجه قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر چه تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است اما باید ترتیبی اتخاذ شود تا فضای معنوی بهتری برای این نسل مهیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوطالب حجازی رئیس ستاد اقامه نماز گیلان هم دراین مراسم با ارایه گزارشی از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص فرهنگ اقامه نماز گفت: از سال گذشته تاکنون عملکرد ۴۳۲ دستگاه اداری در استان مورد بررسی قرار گرفته و ۳۳ دستگاه برگزیده شدند.

در این مراسم همچنین محمد حسین رمضانی مدیر کل اموزش و پرورش، محمد تقی آشوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی و تقی ربانی مدیرکل صدا و سیمای گیلان با ارایه گزارشی ازعملکرد دستگاه زیر مجموعه خود درخصوص برگزاری نماز جماعت در اداره بر لزوم ترویج فرهنگ اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت در ادارات تاکید کردند.

در پایان ششمین اجلاس استانی نماز در گیلان از (مدیران و امامان جماعت و دبیران شورای اقامه نماز) ۳۲ دستگاه برتر در امر ترویج و توسعه فرهنگ نماز توسط نماینده ولی فقیه در استان گیلان، استاندارگیلان و مدیرستاد اقامه نماز استان تقدیر و تجلیل بعمل آمد و انگشتر مقام معظم رهبری به واسطه اهتمام استاندار گیلان، به بحث ترویج و توسعه فرهنگ نماز، توسط مدیر ستاد اقامه نماز استان به دکتر عباسی استاندار گیلان اهداء شد.

اجرای سرود « مونس دل ها » توسط گروه سرود « مهدی یاران » صومعه سرا از دیگر برنامه های این اجلاس بود.

کد خبر 96923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد