برنامه جدید سازمان بهزیستی برای اشتغال افراد دارای معلولیت

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از اقدامات جدید این سازمان در خصوص طراحی زیرساخت‌های لازم جهت سطح‌بندی خدمات اشتغال و پیاده‌سازی نظام ارجاع معلولان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل ا ایسنا، محسن ایروانی با بیان اینکه محدودیت‌های عملکردی و نگرش جامعه، ایجاد اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی به ویژه افراد دارای معلولیت و نابینایان را بسیار سخت کرده است، گفت: از ۶ ماه گذشته اقداماتی برای طراحی زیرساخت‌های لازم جهت سطح‌بندی خدمات و پیاده‌سازی نظام ارجاع صورت گرفته است؛ این درحالیست که در گذشته افراد نیازمند به خدمات اشتغال، از طریق کارشناس اداره بهزیستی اشتغال شهرستان‌ها تقاضای خدمت می‌کردند، در صورتی که این خدمات باید از لایه‌های پایین‌تر انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در سطح کشور، اظهار کرد: از آنجایی که این مراکز خدمات مددکاری ارائه می‌دهند، در همین راستا به عنوان سطح اول ارائه خدمات اشتغال، سیستمی برای شناسایی، ارزیابی اولیه و نیازسنجی در لایه‌های اول طراحی شده است تا خدمات ساده‌تر در سطح اول به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی ارائه شود. این کار به سنجش توانایی‌های افراد دارای معلولیت ۱۸ تا ۶۵ سال و تعیین مسیر شغلی افراد کمک می‌کند تا برای ایجاد اشتغال این افراد دچار خطا نشویم.

معاون کارآفرینی و اشتغال سازمان بهزیستی ادامه داد: در سطح دوم ارائه خدمات، از طریق جذب ۵۰۰ تسهیلگر شغلی، هدایت مسیر شغلی و پشتیبانی شغلی به مدت یکسال انجام خواهد شد؛ این اقدام در دست طراحی است و از هفته آینده آموزش و پذیرش تسهیلگران شغلی شروع خواهد شد، به طوریکه از ابتدای سال آینده سطح دوم ارائه خدمات اشتغال آغاز خواهد شد.

وی معتقد است که این دو سطح کمک به نظارت بهتر برای ایجاد اشتغال معلولان می‌کند تا منابع به درستی صرف هدف‌گذاری‌های حوزه اشتغال معلولان شود.

ایروانی تصریح کرد: در کنار این سطح‌بندی‌ها، یکی از سیاست‌ها، توسعه مراکز پشتیبانی شغلی به عنوان پایگاه‌های مردمی اشتغال‌آفرینی در سطح کشور از سال آینده است، به‌گونه ای که با تقویت و راه‌اندازی آنها، کمک کنیم در سطح محلات کار شناسایی، ارزیابی عملی نیازسنجی و ارائه خدمات پشتیبانی شغلی انجام شود.

کد خبر 96809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =