برنامه پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی اعلام شد

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی از تدوین برنامه پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

غلامحسین دلبری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: سالمندی یک پدیده طبیعی بوده و به تنهایی باعث بروز بیماری نمی شود اما ارتباط بین سالمندی و بیماری رابطه ای شناخته شده است.

وی ادامه داد: واقع میزان مرگ ناشی از تمام بیمارهای مهم با افزایش سن زیاد می شود و علت این امر بیشتر مربوط به کاهش توانایی افراد سالخورده در پاسخ دهی به فشار خارجی می باشد.

دلبری اضافه کرد: با توجه به تاثیر برنامه های آگاه سازی در ارتقائ دانش، نگرش و رفتار آحاد مردم، می توان ادعا کرد که این رویکرد از بهترین راههای پیشگیری است لذا طرح" آگاهسازی پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی "با هدف ارتقائ دانش ،تغییر نگرش و در نهایت تغییررفتار در گروه های هدف میانسال و سالمند با محوریت موضوعات سکته مغزی، بیماری قلبی- عروقی، استئوپروز،آرتروز، دیابت و سقوط طراحی شده است.

معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: تغییرات فیزیولوژیک طبیعی، پیشرونده و خود به خودی و غیر قابل بازگشت، که در آن قوای جسمی و روحی هر دو به نحو قابل توجهی رو به نقصان میگذارد، از برنامه های تحت بررسی این برنامه خواهد.

کد خبر 96715

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد