آیین برگزاری گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان سمنان، استاندار و معاونین استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی و جمعی از معلولین موفق و فعالین حوزه معلولین، مدیرکل، معاونین و روسای ستادی و شهرستانی اداره کل بهزیستی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، آیین برگزاری گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان سمنان، استاندار و معاونین استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی و جمعی از معلولین موفق و فعالین حوزه معلولین، مدیرکل، معاونین و روسای ستادی و شهرستانی اداره کل بهزیستی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان سمنان در آیین برگزاری گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت ضمن تبریک این روز و آرزوی سلامتی به کلیه خدمتگزاران به جامعه هدف افراد دارای معلولیت گفتند: بر اساس آموزه‌های دینی، نقص جسمانی و ظاهری نه تنها کمبود نیست بلکه علاوه بر اجر الهی، جایگاه ویژه‌ای نیز در بهشت به آن اختصاص یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در ادامه ضمن اشاره به رسیدگی مستمر مسئولان استان به مشکلات توانخواهان و معلولان، خواستار مدنظر قرار دادن موضوعات آموزشی و پرورشی در کنار دغدغه‌های جسمانی شده و با تقدیر از مربیان و معلمان و نیز والدین معلولان اظهار داشتند: انصافا افرادی که به نوعی مسئولیت پرستاری یا رسیدگی و تربیت این عزیزان را برعهده دارند از ویژگی‌های معنوی و انسانی برجسته‌ و متفاوتی برخوردار هستند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان مناسب‌سازی فضاها و ساختمان ها برای تسهیل تردد معلولان را وظیفه تمام دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود ساختمان‌های اداری و عمومیِ در دست احداث به امکانات و زیرساخت‌های لازم در حوزه معلولین مجهز شوند که متاسفانه در حال حاضر تردد در برخی ساختمان های عمومی حتی برای افرادی که مشکل جسمی خاصی ندارند نیز امری دشوار است و مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای معلولین حق طبیعی این قشر است.

ایشان ادامه دادند: وقتی از مدال آوری و افتخارآفرینی معلولین در میادین ورزشی بین‌المللی خوشحال می‌شویم باید وظیفه خود را نیز در قبال این قشر انجام دهیم! نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر استعدادهای معلولین در حوزه‌های مختلف گفتند: باید زمینه اشتغال و فعالیت معلولین را در حوزه‌هایی که مستعد آن هستند فراهم کنیم. اعتماد به نفس و توکل به خدا زمینه‌ساز شکوفایی استعدادهای معلولین  است و تکریم معلولین و توانخواهان باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

سید محمدرضا هاشمی استاندار استان در این مراسم با قول مساعدت بمنظور پیگیری درخواست های و مسائل مطرح شده توسط افراد معلول شرکت کننده در مراسم افزودند: ازدواج، مسکن، آموزش، ورزش و نشاط، اشتغال و اهمیت دادن به این قشر از جامعه در دستور کار است.

وی با اشاره به این نکته که بالغ بر ده درصد جامعه ما جزو جامعه معلولین است ادامه دادند: تقویت استقلال مالی و خودباوری برای یک فرد معلول، امری حائز اهمیت است و باید بیش از پیش به این مسائل رسیدگی کرد .

دکتر محمود منطقی مشاور استاندار و مدیرکل بهزیستی استان سمنان در این مراسم با تبریک روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت و تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان سمنان، استاندار و معاونین استاندار، مدیران کل دستگاه های اجرایی و خیر مقدم به جمعی از معلولین موفق و فعالین حوزه معلولین افزودند: شعار امسال هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت"باور توانمندی ها نوید بخش دنیایی دسترس پذیر" استو باید بر این مطلب تاکید کرد که نگاه جهانی به افراد معلول تغییر کرده و ما باید پیشگام این موضوع باشیم.

وی ادامه داد: اولین پله تغییر نگاه قبول توانمندی های معلولین است و لازمه این حرکت از خود جامعه هدف شروع می شود، معلولین با شناخت خود و توانمندی های خود و شناسایی این توانمندی ها به جامعه باید در صف مقدم این تغییر نگاه ها باشند.

مشاور استاندار در امور توانخواهان با اشاره به این مطلب که رویکرد ما این است که اگر معلولین در راستای توانمندی خود قدم بردارند، این مسیر آسان و تسریع شود ابراز داشتند: در این راه نباید از قبول وظایف قانونی دیگر دستگاه ها قافل شد چرا که لازمه تحقق اهداف و ارتقای سطح خدمات به جامعه هدف در گروی همراهی و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی است.

در این جلسه تعدادی از افراد دارای معلولیت به ارائه مسائل و مشکلات خود پرداخته و در پایان جلسه از ۹ نفر از معلولین موفق، ۱ کارفرما در حوزه اشتغال مددجویی و ۳ دستگاه برتر در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف تقدیر و تشکر شد.

کد خبر 96355

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • M IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام،وقتی معلولین رو از دسته افراد دیگر جامعه جدا میکنین،لطفا تو آزمون استخدامی هم لطف کنین هم سخت گیری کمتر کنین هم اینجاها تو باقی مراحل مصاحبه و... از دیگر افراد جامعه جدا کنین،باتشکر

    پاسخ سایت: به روی دیدگان چشم

خدمات الکترونیک پرکاربرد