دررسانه|۵۶ طرح اشتغال ویژه معلولان بهزیستی خوزستان به بهره‌برداری رسید

اهواز- ایرنا - ۵۶ طرح ایجاد اشتغال و ۲۴ واحد مسکونی ویژه معلولان زیر پوشش بهزیستی به صورت همزمان در خوزستان به مناسبت بزرگداشت روز جهانی معلولان با برگزاری آیینی در روز یکشنبه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا مدیر کل بهزیستی خوزستان روز یکشنبه درآیین افتتاح طرح‌های اشتغال بهزیستی ضمن تبریک گرامیداشت روز جهانی معلولان بیان کرد: طرح‌های اشتغال ویژه معلولان با اعتباری بالغ بر هشتاد و دو میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها در ۱۲ شهر استان خوزستان با هدف توانمندسازی افراد دارای معلولیت راه اندازی شده است.

مهران کریمیان افزود: در هشت ماه امسال ۹۱۰ نفر از معلولان زیر پوشش بهزیستی در سراسر خوزستان از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال بهره‌مند شدند و اعتبار اختصاص داده شده در طرح‌های اشتغال این افراد بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال گزارش شده و حدود ۳۱۰ طرح در روستاها به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد ایجاد اشتغال بهزیستی در سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده گفت: این تعهد تاکنون برای ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از گروه‌های هدف شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های بی‌سرپرست معادل ۸۰ درصد ازطریق طرح تسهیلگری اشتغال محقق شده است.

کریمیان با اشاره به اهمیت اشتغال در توانمند سازی معلولان بیان کرد: تلاش می‌کنیم که این معلولان از طریق اشتغال به استقلال اقتصادی و اجتماعی دست پیدا کنند و برنامه‌های مختلفی از جمله انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه ای ، میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی و دیگر دستگاه‌ها در این راستا برگزار شده است.

مدیر کل بهزیستی خوزستان با اشاره به افتتاح و واگذاری ۲۴ واحد مسکونی ویژه افراد معلول در هفت شهر خوزستان افزود: این طرح نیز با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال همزمان دربعضی از شهرهای استان خوزستان در راستای برنامه‌های توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش اجرا شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون برای ساخت، خرید و ودیعه مسکن ۵۶۰ واحد مسکونی، ۳۶۰ میلیارد ریال به صورت وام بلاعوض از طریق بهزیستی به خانواده‌های زیر پوشش پرداخت شده و همچنین تا پایان امسال ۸۳۹ واحد مسکونی سهم بهزیستی خوزستان در طرح مسکن هدفگذاری شده که باید ساخته و تکمیل شود.

کریمیان ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن نیز حدود هزار و ۷۰۰ خانواده معلول ثبت نام کرده اند که تاکنون سازمان بهزیستی سهم آورده اولیه ۲۰۰ خانواده را پرداخت کرده و از این لحاظ در طرح نهضت ملی مسکن تا کنون حدود ۶۰ میلیارد ریال پرداخت انجام شده است.

به گزارش ایرنا روز یکشنبه در اجرای طرح اشتغالزایی در استان یک واحد گلخانه توسط یکی از معلولان ناشنوا در محله سیصد دستگاه صنایع فولاد اهواز با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح شد که این فرد نشان داد در مسیر توانمندسازی و اشتغال می توان گام‌های مثبت برداشت.

همچنین یک واحد مسکونی نیز به صورت نمادین در محله کیانشهر اهواز به یک خانواده دارای ۲ معلول با پرداخت وام بلاعوض واگذار شد.

سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر ماه از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولین اعلام شده است که هدف از تعیین چنین روزی، درک و پذیرش افراد دارای معلولیت، افزایش آگاهی عمومی و تجلیل از دستاوردها و مشارکت های معلولان است.

کد خبر 95970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد