مناسب‌سازی معابر گناباد به کندی پیش می‌رود

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت: مناسب‌سازی معابر عمومی برای تردد معلولان به کندی پیش می‌رود، این اقدام به عنوان دغدغه مهم این قشر به باور عمومی مردم و مسوولان تبدیل نشده است.

به گزارش قدس خراسان، علی آراسته روز پنج شنبه در آستانه هفته افراد دارای معلولیت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای مناسب سازی ادارات و نهادهای گناباد به منظور تردد معلولان انجام شده که پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی داشته است.

رییس اداره بهزیستی گناباد ادامه داد: این در حالی است که در معابر عمومی مناطق شهری اقدام قابل توجهی جهت مناسب سازی انجام نشده است و معلولان جهت تردد در معابر عمومی با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه سه درصد از جمعیت ۹۳ هزار نفری گناباد را معلولان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: معلولان زمانی می‌توانند در جامعه حضور مناسبی داشته باشند که مناسب سازی معابر به عنوان یکی از حداقل‌ها مورد توجه مسوولان خدمات شهری قرار گیرد و باید با جذب اعتبارات روند اجرای آن سرعت یابد.

آراسته اظهار کرد: از مجموع ۳۲۰ میلیارد ریال ریال تسهیلات اشتغالزایی که طی یک سال گذشته (هفته افراد دارای معلولیت پارسال تاکنون) به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اعطا شده، ۱۱۵ میلیارد ریال به معلولان و بقیه به زنان سرپرست خانواده و معتادان بهبود یافته مراکز ترک اعتیاد پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی گناباد تصریح کرد: ۹ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال کمک بلاعوض بابت مشوق‌های بیمه‌ای به کارفرماها بابت اشتغال به کار معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی و ۱۶۰ مورد کمک بلاعوض به میزان بیش از ۴۵ میلیارد ریال به معلولان طی یک سال قبل پرداخت شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با اولویت درمان و اشتغال توان یابان طی یک سال گذشته به مددجویان بهزیستی گناباد پرداخت شد و یک هزار و ۴۰۰ نفر از کودکان و نوزادان با هدف پیشگیری از معلولیت مورد غربالگری شنوایی و چهار هزار و ۵۰۰ نفر تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند.

آراسته گفت: ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال یارانه ماهانه توسط بهزیستی به مراکز نگهداری روزانه و شبانه روزی نگهداری معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی پرداخت می‌شود.

کد خبر 95871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد