هشت هزار و ۵۰۰ بیمار اوتیسم کشور از حمایت درمانی بهره مند هستند

قم - ایرنا - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به حمایت‌های جاری در بخش توان‌بخشی بیماران اوتیسمی، گفت: هم اینک هشت هزار و ۵۰۰ نفر از این بیماران نشان‌دار شده و از حمایت‌های درمانی بهره‌مند هستند.

محمدمهدی ناصحی روز یکشنبه در حاشیه سفر به استان قم در جمع خبرنگاران، بیان داشت: طی ۶ ماهه امسال افزون بر چهار هزار بیمار اوتیسمی از خدمات توان‌بخشی بیمه سلامت بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای اولین‌بار در کشور تعرفه خصوصی، برای بیماران اوتیسم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است، بیان داشت: این خدمات به فهرست خدمات در حوزه‌های توان‌بخشی و روان‌شناسی اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، خاطرنشان کرد: طی قرارداد با مؤسسات و مراکز درمانی مختلف در سطح کشور، ۷۰ درصد از هزینه‌های درمان اوتیسم توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

ناصحی اضافه کرد: تمام افراد و خانواده‌های دارای بیماری اوتیسم می‌توانند با مراجعه به موسسات یا مراکز درمانی، از خدمات توانبخشی بیمه سلامت در درمان و حمایت از هزینه‌های درمان این بیماری بهره‌مند شوند.

اوتیسم یک اختلال رشد در عملکرد مغز و در واقع نوعی اختلال شخصیتی و روانی است که‌ فرد در آن بیشتر به درون گرایی و فاصله گرفتن از محیط پیرامون و انسان های اطرافش و حتی خانواده دچار می شود.

اوتیسم بیشتر در دوران کودکی ظاهر و در عمده موارد قبل از رسیدن به سن سه سالگی علائم آن در فرد ظاهر می‌شود و علائم عمومی این اختلال شامل پرخاشگری، گوشه گیری، عدم تعامل و مهارت های اجتماعی، عدم فعالیت های اجتماعی، سرگرم کننده و بازی، عدم ارتباط های کلامی و غیر کلامی و نداشتن مهارت‌های شناختی است.

علت ابتلا به اوتیسم بطور عمده ژنتیکی بوده و اختلالی است که قابل درمان قطعی نیست و فرد مبتلا بصورت دائم با آن درگیر خواهد بود.

کد خبر 95353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد