دیدار مدیران کل پزشکی قانونی و بهزیستی استان قم

سید صادق میره ئی مدیرکل بهزیستی استان بهمراه معاون امور اجتماعی و نیز رییس مرکز اورژانس اجتماعی123صبح امروز در پزشکی قانونی حضور یافته و با مدیرکل، معاون و مدیر داخلی اداره دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل بهزیستی قم در این دیدار ضمن ارائه توضیحاتی در مورد رسالت کاری بهزیستی اظهار داشت: در حال حاضر 35 هزار نفر تحت پوشش بهزیسیتی استان هستند که از این تعداد 23 هزار نفر از جامعه معلولان بوده و دارای انواع معلولیت های جسمی، حرکتی یا ذهنی با درجات مختلف هستند.

وی افزود: حدود یک چهارم از ارجاعات و پیگیری های این سازمان با دستور مقام قضایی برای رسیدگی به وضعیت افراد تحت پوشش در حوزه آسیب های اجتماعی است که عموماً نیاز به بررسی و اظهار نظر پزشکی قانونی دارد و در این راستا امیدواریم با تعامل بیشتر بتوانیم در روند این رسیدگی ها تسریع ایجاد کنیم.

در ادامه، مدیرکل پزشکی قانونی استان، به حاضران خوش آمد گفت و اظهار داشت: پزشکی قانونی نیز به عنوان یک دستگاه حاکمیتی در راستای انجام رسالت ذاتی خود نسبت به ارائه خدمت به اقشار مختلف جامعه حساسیت ویژه ای دارد.

دکتر صدیقی آخا در رابطه با مراجعات از سوی بهزیستی استان گفت: پزشکی قانونی در زمینه های مختلف با بهزیستی همکاری دارد و سعی همکاران در این است که با انجام سریع معاینات لازم و ارائه گواهی در مورد پرونده های مورد نظر، موجب تسریع در مشخص شدن وضعیت مددجویان بهزیستی شود.

وی اظهار امیدواری کرد پیشنهاداتی که در این جلسه ارائه شد ومورد بحث قرار گرفت، به سرعت اجرایی شده و در دستور کار دو طرف قرار گیرد.

لازم به ذکر است مصوب شد علاوه بر ارائه خدمات بدون نوبت به مقیمان مراکز شبانه روزی بهزیستی ، ارجاع موارد فرزندخواندگی هم بدون نوبت باشد ، کلیه فرایندهای درمانی و پزشکی مددجویان در مراکز بهزیستی مستندسازی گردد و در نهایت با عنایت به نوع مراجعین اداره کل پزشکی قانونی ، جهت تلطیف فضای ارائه خدمات به کودکان فضایی تحت عنوان محیط دوستدار کودک تدارک دیده شود.

کد خبر 95307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد