جوابیه سازمان بهزیستی به دو روزنامه هم میهن و شرق

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در پی انتشار مطالبی با عناوین «پناهگاهی که دود شد» در روزنامه شرق  و زندان هایی به نام کمپ در روزنامه هم میهن مطالب ذیل جهت اطلاع و تنویر افکار عمومی منتشر می شود.

متن این جوابیه به شرح ذیل است:

  • در پی حادثه آتش سوزی در روز ۱۲ آبان ماه در شهرستان لنگرود، بلا فاصله بررسی ها توسط تیم های مختلف انتظامی و تخصصی آغاز شد، که پس از تحقیقات انجام گرفته  علت بروز آتش سوزی در کمپ " گام اول رهایی "  توسط نیروهای انتظامی و قضایی آتش سوزی عمدی به دلیل اختلافات شخصی با مدیران کمپ اعلام شده است.
  • تعرفه خـدمات درمانی هر ساله توسط هیئت محترم وزیران تعیین و ابلاغ می شود و در سـال جاری نیز بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران تعرفه خدمات درمانی در بخش خصوصی ابلاغ شده است که یارانه درمان اعتیاد نیز براساس دستورالعمل مربوطه و اعتبارات موجود به معتادان بی بضاعت تعلق می گیرد.

  - بر اساس بند ۳ ماده  یک  آیین نـامه اجرایی مراکز موضوع ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر با اصلاحات و الحاقات بعدی ، مرکز اقامتی میان مدت وابستگی به مواد به مرکزی اطلاق می شود که به صورت اقامتی ، داوطلبانه و میان مدت ( یک تـا سه مـاه) فعـالیت می کنـد. رویکرد اصـلی دراین مرکز سم زدایی ( بـازگیری ) به همراه درمان های دارویی و غیردارویی ترجیحا با مشارکت گروه های همتا و خودیار برای مصرف کنندگان مواد مخدرویا روانگردان است.

- در حال حاضـر همه مراکز درمان اقامتی میان مدت وابستگی مواد خصوصی بوده و مرکز دولتی در این حوزه وجود ندارد.

سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی و در راستای وظایف ذاتی خود پیگیر وضعیت خانواده های آسیب دیده و حادثه دیدگان این اتفاق است و در راستای حمایت های اجتماعی و روانی از این افراد همه تلاش خود را به کار خواهد بست.

کد خبر 94677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد