در رسانه| حمایت از سالمندان در ۵ خانه حمایتی

ه گفته مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی، پروانه فعالیت ۲ خانه نیز در مرحله صدور است

«خانه‌های حمایتی سالمندان، با ظرفیت حداکثر 10 نفر، به‌منظور استقلال‌بخشی افراد سالمند تأسیس می‌شود.» این خبری بود که بهزیستی خراسان‌رضوی در آذرماه سال‌1400 اعلام کرد؛ خانه‌هایی به شکل منازل مسکونی که سالمندان می‌توانند در آن‌ها به‌صورت مستقل زندگی کنند. البته برای پذیرش سالمندان در این خانه‌های حمایتی شرایطی مانند مبتلا نبودن به بیماری‌های ایدز، هپاتیت و... یا داشتن بیماری روانی اعلام شده است. پذیرش سالمندان مجهول‌الهویه، فاقد سرپرست و بدسرپرست نیز صرفا با حکم قضایی امکان‌پذیر است؛ همچنین امکان پذیرش سالمندان وابسته به تخت یا سالمندانی که درمان‌های دائمی و مستمر بیمارستانی دارند نیز وجود ندارد. اکنون پس از گذشت حدود دو سال، مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی از فعالیت پنج خانه حمایتی سالمندان در استان خبر داده و گفته است که دو خانه نیز در مرحله صدور پروانه فعالیت هستند.
مسعود فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا بیان کرد: اکنون در شهرستان‌های چناران، فریمان، بردسکن و تربت‌حیدریه این خانه‌های حمایتی تأسیس شده‌اند.
وی درباره شمار سالمندانی که در این مراکز پذیرش شده‌اند، اظهار کرد: تاکنون 46 نفر از سالمندان در این مراکز پذیرش شده‌اند که این افراد سالمند دارای حداقل وابستگی و بدون مشکل شناختی هستند و می‌توانند امور شخصی خود را به‌صورت مستقل انجام دهند.
فیروزی با بیان اینکه اکنون برنامه ما تأسیس خانه‌های حمایتی در دیگر شهرستان‌های استان است، به بازخورد مثبت خدمات ارائه‌شده به سالمندان در این خانه‌های حمایتی اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به خدمات ارائه‌شده در این خانه‌ها حس سرزندگی و شادابی بیشتری را از سالمندان در این مراکز شاهد بودیم. ممکن است خانواده‌ها برای مدت کوتاهی به سفر بروند و به مراقبت از سالمندان نیاز داشته باشند. این مراکز می‌تواند تجربه‌ای جدید توأم با رضایت فراهم آورد. تاکنون از سوی مراکز، خانواده‌ها و سالمندان بازخوردهای مثبتی را دریافت کرده‌ایم.

کد خبر 94459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد