برگزاری کمیته نظارت و بیماری های واگیردار

منطقی: نظارت بر مراکز بهزیستی بر اساس اصول قواعد و قوانین حوزه های تخصصی  ضروری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کمیته نظارت و بیماری های واگیردار به ریاست مدیرکل بهزیستی استان و با حضور معاونین، روئسا و کارشناسان ستادی و بصورت ویدئو کنفرانس با حضور روئسای شهرستان ها با توجه به پیش رو بودن فصل سرما در ستاد برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی در ابتدا ضمن بیان این مطلب که نظارت از مهم ترین فعالیت های در بهزیستی است که در سایه قوانین، دستورالعمل ها و همکاری انجام می شود افزودند: هدف از برگزاری این جلسه، بررسی سطح بهداشت و ایمنی مراکز از نظر کیفی و باز آموزی مهارتهای مراقبتی و پیشگیری از حوادث و شیوع بیماری های واگیردار همزمان با شروع فصل سرما است.

منطقی  با بیان اینکه حتی در ایام شیوع بالای کرونا به دلیل محدودیت تردد و احتمال انتقال بیماری، بازدیدها به صورت آنلاین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت انجام شد، گفتند: در موارد ضرورت و نیاز نیز در همان شرایط کرونا کارشناسان بهزیستی به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌ها بر مراکز نظارت می‌کردند.

وی تصریح کرد: ارتقای سطح مهارت ها و دانش نظارتی کارشناسان و روسای شهرستان‌ها و نیز آشنایی کامل صاحبان امتیاز، مسولان و کارکنان مراکز غیر دولتی با اصول استاندارد و شاخص ها طبق دستورالعمل اجرایی یک الزام است که باید بیش از پیش ساری و جاری شود.

منطقی افزود: رعایت نکات ایمنی در مراکز یک اصل است و تمام تلاش ما این است که در سایه تعامل و همکاری با مراکز بتوانیم ایمنی ساختمان ها را به ایده آل نزدیک کنیم و با هماهنگی با نهادها و سازمان هایی نظیر هلال احمر، آتش نشانی، مراکز بهداشت و ... بتوانیم در ایمنی و حفظ سلامت جامعه هدف گام موثری برداریم.

 مدیرکل در پایان ضمن قدردانی از خدمات و زحمات همکاران در بخش دولتی و غیردولتی، نقش روئسای بهزیستی در بازدیدها را بسیار مهم و حساس برشمرده و خواستار نظارت بر پایه قوانین و طبق چک لیست ها ابلاغی و با رویکرد همکاری شدند.

کد خبر 93703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد