شاهرود | خانواده ها نسبت به انجام معاینات غربالگری شنوایی و بینایی کودکان خود حساس باشند

حسن غربا: اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیت ها مقدم بر درمان بوده و اهمیت فراوانی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با تاکید بر پیگیری سلامت کودکان از همان بدو تولد گفت: طرح غربالگری بینایی و شنوایی کودکان در راستای پیشگیری از مشکلات بینایی و شنوایی کودکان هر ساله توسط سازمان بهزیستی اجرا می شود.

حسن غربا اجرای برنامه های پیشگیری از معلولیت ها را مقدم بر درمان دانسته و گفت:خانواده ها می بایست برسلامت بینایی و شنوایی کودکان خود بسیار حساس باشند. وی در ادامه گفت: در سال گذشته معاینات غربالگری بینایی ۸۳۴۲ کودک ۳ تا ۶ سال در هفت پایگاه دائمی و دو موسسه خیریه توسط غربالگران آموزش دیده انجام که ۲۰۸ کودک آمبلوپ شناسایی و برای معاینات تخصصی به بینایی سنج ارجاع شدند.

این مقام مسئول افزود: هزینه های درمانی ۲۱ کودک مبتلا به تنبلی چشم و یک عمل جراحی توسط بهزیستی شاهرود پرداخت شده است. غربا همچنین از انجام معاینات غربالگری شنوایی ۳۳۰۷ نوزاد و کودک ۳ تا ۵ سال خبر داده و افزود: بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال هزینه های گفتار درمانی کودکان توسط بهزیستی پرداخت و غربالگری شنوایی خانواده های نیازمند به صورت رایگان انجام شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در انتها تاکید کرد که برنامه غربالگری بینایی و شنوایی کودکان و نوزادان در تمام سال در حال اجرا می باشد.

کد خبر 106963

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد