برگزاری بیست و دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان

منطقی: مناسب سازی محیط تردد معلولان و جانبازان و سایر افراد  با نیازهای خاص  ضرورتی اجتناب ناپذیر است که با مشارکت همه دستگاهها  امکان پذیر است.

به گزاش روبط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان بیست و دومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دبیری مدیرکل بهزیستی استان و با حضور نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در ساختمان شماره ۲ استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه ضمن تقدیر از اداراتی که در سال جاری نسبت به مناسب سازی اقدام نموده‌اند گفت: مناسب‌سازی اماکن باید با نظر تیم کارشناسی بهزیستی، شهرداری و نظام مهندسی در جهت تأمین رفاه افراد دارای معلولیت انجام پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مناسب‌سازی و ضرورت دسترسی‌پذیری افراد ناتوان، سالمندان، جانبازان استان، کودکان استثنایی و... گفتند: این موضوع به عنوان حقوق شهروندی و اجتماعی برای همه لازم الاجراء است و نظارت بر رعایت اصول استاندارهای مناسب سازی ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های اداری بیش از پیش نیاز است.

محمودمنطقی مشاور استاندار در امور توانخواهان و مدیرکل بهزیستی استان ضمن خیرمقدم به اعضاء با بیان اینکه مناسب سازی در جامعه باید به نحو صحیح انجام شود و در این خصوص فرهنگ سازی انجام گیرد تا افراد اطلاعات کافی را کسب و فاصله بین معلولین و جامعه پر شود.

 وی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی معابر سبب ایجاد بستری راحت برای دسترسی همه اقشار جامعه به خدمات مورد نیاز است ادامه دادند: باید این مهم را در دستور کار قرارگیرد، فضاهای فرهنگی، تفریحی، اقامتی و... برای تردد تمامی اقشار جامعه باید مناسب‌سازی شود تا امکان استفاده از این اماکن برای عموم مردم فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی نیز در این جلسه با اشاره به قرار داشتن پارامترهای مربوط به مناسب سازی در بین گزارش های مورد ارزیابی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، نکات لازم برای رعایت در این رابطه را متذکر شده و تاکید بر اجرایی بودن مصوبات جلسه برای تمامی دستگاه های اجرایی شدند.

مشاور استاندار در امورتوانخواهان با اشاره به اینکه افراد دارای معلولیت باید همانند سایر افراد جامعه از خدمات و امکانات عمومی به صورت یکسان برخوردار باشند خاطرنشان کردند: باید مناسب سازی مطابق استاندارد بمنظور بهره مندی و استفاده افراد دارای معلولیت و سالمندان در ساختمان‌های اداری و غیر اداری به ویژه مجتمع‌ها با کاربری خدمات پزشکی و توان پزشکی لحاظ شود.

در ادامه جلسه نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو با ارائه گزارش و عمکرد  به بیان نظرات خویش پرداختند.

کد خبر 92784

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد