"همایش تحکیم بنیان خانواده" در یزد برگزار شد

اولین همایش علمی تخصصی کمیته های تحکیم طرح سامان خانواده با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرمانداران، معاونین فرمانداران، مسئولین و اعضای کمیته تحکیم شهرستان ها و ادارات، نهادها و موسسات مردمی، مراکز مشاوره و ... در سالن همایش رسول اکرم (ص) اداره کل بهزیستی استان یزد برگزار شد.

در این همایش که با محوریت ظرفیت سازی و افزایش مشارکت سازمان ها، ادارات و سمن ها در تحکیم بنیان خانواده برگزارگردید؛ رضا ابهت، مدیر کل بهزیستی و رئیس کمیته تحکیم استان، ضمن ارائه اهداف این همایش به بررسی و تبیین نقش خانواده در سلامت جامعه و دستیابی به ارزش های آرمانی و نقش آن در تعالی انسان پرداخت.

رضا ابهت در ادامه؛ بهزیستی را به عنوان متولی و اصلی ترین عضو کمیته تحکیم جهت بقا و استحکام بنیان خانواده برشمرد و طرح بهبود و مراقبت از روابط زوجین را مهم ترین برنامه اجرایی در حفظ پایداری زندگی زوج های جوان معرفی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد ضمن لزوم پرداختن به تحکیم خانواده به اقدامات انجام شده در سه سطح پیشگیری جهت پایداری خانواده ها، مداخله در طلاق و کاهش آسیب های ناشی از طلاق پرداخت.

جمال قهرمانی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، ضمن اشاره به آمار طلاق در کشور و شیب تند آن در استان به ویژه شهرستان یزد از طرح سامان به عنوان طرح تحولی که یکی از مهم ترین اهداف آن کاهش طلاق و افزایش ازدواج می باشد یاد کرد و لزوم هم افزایی و انسجام بخشی بین اعضای هر کمیته و کمیته های شش گانه را خواستار شد.

 وی در ادامه افزود : مردمی سازی یکی از موضوعات مهم در طرح سامان خانواده می باشد و عملیاتی کردن آن در شش ماهه دوم سال جاری از برنامه های اساسی مورد انتظار است.

در ادامه محمدحسین رحیمی نسب، مدیر طرح سامان خانواده، به تبیین برنامه های عملیاتی کمیته تحکیم پرداخت.

در بخش دیگری از این همایش "طرح بهبود و مراقبت از روابط زوجین در 5 سال اول زندگی" به عنوان یکی از چند راهبرد اجرایی توسط حسینعلی دهقانی زاده؛ کارشناس مسئول دفتر امور مشاوره بهزیستی یزد تبیین گردید.

گفتنی است؛ در پایان همایش، با حضور جمعی از اساتید پنل علمی تخصصی با موضوع بازسازی پس از طلاق برگزار شد.  

کد خبر 92743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد