طرح ملی نشست صمیمی در۱۰۰ محله کم برخوردار کشور در منطقه میانکوه اردل برگزار شد

طرح ملی نشست صمیمی در ۱۰۰ محله کم برخوردار کشور با هدف حل مساله و مشکلات مردم مناطق کم برخوردار، ظرفیت‌سازی اجتماعی و خدمت رسانی به افراد بی‌بضاعت و کم برخوردار با حضور مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی کشور و مسوولان استانی و شهرستانی در بخش میانکوه اردل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، مدیرکل دفتر توانمندسازی زنان و خانواده بهزیستی کشور در حاشیه این برنامه گفت: نشست صمیمی در۱۰۰ محله کم برخوردار کشور از اواسط مردادماه سالجاری به عنوان یک طرح ابتکاری از سوی بهزیستی کشور با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور برای افزایش رضایت‌مندی مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی و سایر افراد نیازمند و رفع مشکلات آنها آغاز شد.

 نرجس خاتون اسعدی افزود: در این طرح مسوولان گفت‌وگو و درد دل صمیمانه با افراد انجام و مسایل و مشکلات احصاء و بررسی می‌شود تا براساس اولویت این مشکلات رسیدگی و رفع شود.

به گفته وی، در این طرح افراد نیازمندی که در۱۰۰ محله کم‌برخوردار کشور ساکن هستند، نیازها احصاء و با کمک دستگاه‌های محلی و استانی نیازهای این افراد پوشش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۷۷ هزار زن سرپرست خانوار درکشور  زیرپوشش بهزیستی قرار دارند که بخش زیادی از آنها در سن اشتغال قرار دارد و باایجاداشتغال خرد وخانگی و همچنین اشتغال گروهی زمینه توانمندسازی این قشر فراهم می‌شود.

به گفته وی، در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو نیز بهزیستی حمایتی در نظر گرفته شده و این خانواده‌ها زیرپوشش خدمات بهزیستی قرارمی‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۴۰ هزار خانواده دارای فرزندچندقلو درکشور زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی قراردارند.

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه این طرح که در قالب میز خدمت با همکاری دستگاه‌های و نهادهای مختلف از جمله سایر نهادهای حمایتی، بنیادمسکن و بنیاد برکت برگزار شد، افزود: دیدار چهره به چهره با مددجویان و سایر اقشار این روستا و بررسی مسائل و مشکلات آنها به صورت شفاهی و بدون واسطه انجام شد.

مهشید سلیمانی افزود: سازمان بهزیستی در این طرح تلاش می‌کند بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات را در حیطه کاری مجموعه بهزیستی و در حد وسع خود حل کند و بخشی را هم با نگاه و رویکرد هم‌افزایی با سایر دستگاه ها رفع کند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از ۵۲ هزار خانواده با جمیعتی بیش از ۱۰۶ هزار نفر زیرپوشش خدمات بهزیستی استان قرار دارند که نزدیک به ۲۴ هزار نفر از افراد زیرپوشش این نهاد مستمری بگیر دایم بهزیستی هستند.

کد خبر 91952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد