در رسانه | نگهداری ۶۸ کودک بی سرپرست در بهزیستی قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان قزوین از نگهداری ۶۸ کودک بی سرپرست و بدسرپرست طی ۶ ماه امسال در شیرخوارگاه و خانه های کودکان و نوجوانان بهزیستی استان خبر داد.

علی دهباشی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی و ماده واحده قانون تشکیل سازمان بهزیستی کشور در سال ۵۹ و نیز قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مصوبه سال ۹۲، حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست معرفی شده از سوی مراجع قضایی برعهده سازمان بهزیستی است.

وی اظهار کرد: هم اکنون و براساس سیاست های جاری این سازمان، مراقبت و پرورش کودکان یاد شده در قالب ۲ برنامه مراقبت در خانواده زیستی و مراکز شبانه روزی صورت می گیرد.ه گفته وی، این کودکان از سن نوزادی تا ۱۸ سالگی و به بالا در مراکز شبانه روزی نگهداری و مورد حمایت قرار می گیرند.

این مسوول به اهداف مهم از تشکیل این مراکز اشاره کرد و یادآور شد: تامین شرایط زندگی سالم و با کرامت کودکان و نوجوانان براساس الگوی اسلامی - ایرانی، تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان از طریق ارتقای سطح توانمندی های آنان در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در این مراکز مورد توجه جدی قرار دارد.

دهباشی پور با اشاره به فعالیت ۶ مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در استان قزوین، تاکید کرد: شیرخوارگاه حلیمه (س) کودکان صفر تا سه سال، خانه رنگین کمان کودکان سه تا ۶ سال دختر و پسر، خانه کودکان و نوجوانان گلبرگ ویژه دختران هفت تا ۱۳ سال، خانه کودکان و نوجوانان ارغوان ویژه دختران ۱۳ تا ۱۸ سال، خانه کودکان و نوجوانان امام علی(ع) ویژه پسران ۱۳ تا ۱۸ سال و خانه کودکان و نوجوانان امام حسن مجتبی (ع) ویژه پسران هفت تا ۱۲ سال در این زمینه فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: طی این مدت ۳۶ نفر از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش این سازمان به خانواده ها و اقوام دارای صلاحیت سپرده شده اند.

دهباشی پور اضافه کرد: همچنین حمایت و نگهداری از فرزندان معلول بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز و ساماندهی فرزندان زندانیان و نگهداری آنان در این مراکز به منظور خروج آنان از محیط زندان از دیگر کارهای بهزیستی استان است.

مدیرکل بهزیستی قزوین از پرداخت شهریه کامل دانشجویان تحت سرپرستی و کمک هزینه دانشجویی ۳۵ دانشجوی ساکن در خانواده ها خبر داد و گفت: بازدید و نظارت مستمر کارشناسان شبه خانواده استان از شیرخوارگاه و خانه های کودکان و نوجوانان به منظور ارزشیابی و رسیدگی بر وضعیت فرزندان، پرسنل، مراکز و رفع مشکلات موجود از دیگر فعالیت های این سازمان به شمار می رود.

وی یادآور شد: هم اکنون ۱۷۶ نفر از فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی استان در قالب بیمه عمر و پس انداز تحت پوشش بیمه ایران هستند که از این تعداد ۸۴ فرزند ساکن مراکز شبانه روزی و ۹۲ فرزند تحت مراقبت در خانواده هستند.

۲۸ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند.

کد خبر 91658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد