شاهرود | فعالیت شش مرکز مشاوره خدمات عمومی و روانشناختی تحت نظارت بهزیستی در شهرستان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود:از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۰ نفر به مراکز مشاوره شهرستان مراجعه داشته که ۱۳۳۳ جلسه مشاوره برای ایشان برگزار شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ به مناسبت هفته سلامت روان (۱۸ لغایت ۲۴ مهرماه) رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گزارشی از خدمات بهزبستی در این خصوص ارائه کرد.

حسن غربا با تاکید بر نقش سازمان بهزیستی در سلامت روان جامعه و ضرورت ارائه خدمات رایگان روان درمانی به افراد و اثر آن در کاهش اختلالات روانی و تنش ها گفت: خط رایگان ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و ۱۴۸۰ مشاوره بهزیستی با بهره گیری از روانشناسان مجرب، خدمات رایگان مشاوره و روانشناختی در زمینه های ازدواج و خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره تحصیلی و تربیتی، مشاوره سالمند، مشاوره اشتغال و اعتیاد به آحاد جامعه ارائه می دهد.

وی از فعالیت ۶ مرکز مشاوره خدمات عمومی و روانشناختی و ۳ موسسه با اهداف مشاوره تحت نظارت بهزیستی در شهرستان شاهرود خبر داد و اظهار داشت:این موسسات و مراکز این شهرستان در سال جاری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سلامت روان جامعه، برای ۱۰۵۱ نفر آموزش های خانواده، پیش از ازدواج و هنگام ازدواج برگزار کردند.

غربا ادامه داد:از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۰ نفر به مراکز مشاوره شهرستان مراجعه داشته که ۱۳۳۳ جلسه مشاوره برای ایشان برگزار شده است. ایشان به اجرای سایر برنامه ها در راستای ارتقای سلامت روان اشاره داشته و افزود: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان(مانا) با حضور ۱۵۳ نوجوان شاهرودی و طرح غربالگری اضطراب جهت ۱۳۶ کودک ۵ و ۶ ساله در شهرستان اجرایی شد.

رئیس اداره بهزبستی شهرستان شاهرود در انتها تصریح کرد:افرادی که برای مراجعه به مراکز مشاوره با مشکلات مالی مواجه هستند، می‌توانند از یاری برگ بهزبستی بهره ببرند که در همین راستا در سال جاری ۲۸۰ میلیون ریال یاری برگ صادر شده است.

کد خبر 91561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد