پیام مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت  هفته سلامت روان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در پیامی فرا رسیدن هفته سلامت روان را تبریک گفت.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، دکتر ناصر چاووشی در پیامی فرارسیدن هفته سلامت روان را تبریک گفت. متن پیام مدیرکل بدین شرح است:   

دهم اکتبر از طرف فدراسیون جهانی بهداشت روان(WFMH) به عنوان "روز جهــــــانی بهـــــــداشت روان " نام‌گذاری شده است. شعار روز جهانی سلامت روان (۱۰ اکتبر) برای سال جاری «سلامت روان، حق همه افراد است» در نظر گرفته شده است. هدف کلی در این هفته ارتقاء سطح سلامت روان افراد و افزایش آگاهی، تغییر و اصلاح نگرش جامعه نسبت به مسائل بهداشت روان است.

سلامت روان عاملی اساسی و جامع در سلامت و زندگی هر فردی است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) بیان می‌کند: “سلامتی به معنای تندرستی جسمانی، روانی و اجتماعی است و نه صرفاً به معنای عدم ابتلا به بیماری یا ناتوانی”.

کاربرد مهم این تعریف این است که سلامت روان چیزی فراتر از صرف عدم ابتلا به اختلالات روانی یا ناتوانی هاست. سلامت روان به معنای تندرستی است که در آن فرد توانایی‌های خود را بشناسد، بتواند با استرس‌های معمول زندگی کنار بیاید، کار مفید و سازنده انجام دهد و بتواند با جامعه خود تعامل برقرار کند.

مفهوم سلامت روان جنبه‌های مختلف عاطفی، روانی و رفاه اجتماعی ما را شامل می‌شود به گونه‌ای که می‌توان گفت روی طرز تفکر، احساس، نحوه رفتار ما در هنگام رویارویی با وقایع زندگی، چگونگی مدیریت استرس، نحوه ارتباط با دیگران و تصمیم‌های ما در طول زندگی تأثیر می‌گذارد. بنابراین سلامت روان در هر مرحله از زندگی، از کودکی و نوجوانی گرفته تا بزرگسالی و پیری، بسیار مهم است.

سازمان بهزیستی با ارائه خدمات گسترده، نقش عمده‌ای در ارتقائ دسترسی به خدمات سلامت روان و تقویت شاخص‌های سلامت روانی- اجتماعی ایفا کرده است، این سازمان، به عنوان یکی از متولیان اصلی سلامت اجتماعی در کشور از طریق نیروهای متخصص روانشناس و مشاور در خصوص ارائه خدمات مشاوره و امور روانشناختی  توسط مراکز دولتی و غیر دولتی حضوری و صدای مشاور ( ۱۴۸۰ )، همچنین ارائه آموزش‌های تخصصی زندگی خانواده، آموزش پیش از ازدواج، آموزش‌های مهارت های زندگی و بلوغ و نوجوانی و...اقدامات موثری انجام داده است.

همچنین سازمان بهزیستی با ارائه یارانه و کمک هزینه خدمات مشاوره‌ای به افراد در معرض آسیب و یا آسیب‌دیده از قبیل زوجین متقاضی طلاق، معتادین، سالمندان و معلولین، افراد مورد آزار قرارگرفته همچون همسران و کودکان و ... در راستای ارتقاء سلامت اجتماعی و سلامت روان آحاد جامعه به صورت تخصصی تلاش می‌نماید.

ناصر چاووشی

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان

کد خبر 91471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد